100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 354 - 25/01/2013]
Jornades sobre el sistema de seguretat pública de Catalunya Seminari sobre Ecodisseny i ecoinnovació
Màster en Prevenció de Riscos Laborals. Modalitat on-line COMERÇ: Recurs contra l’article 114 de la Llei de promoció de l'activitat econòmica de Catalunya, pel qual es modifiquen els apartats 3 i 4 de l'article 9 del Decret-llei d'ordenació d'equipaments comercials de Catalunya
CULTURA: Tramitació telemàtica obligatòria dels procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d'ajuts de concurrència pública ECONOMIA: Necessitats financeres del sector públic en pròrroga pressupostària
EDUCACIÓ: Recurs interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya en relació amb diversos preceptes de la Llei de qualitat de l'educació (sentència) SALUT: Reestructuració del Departament de Salut

Jornades sobre el sistema de seguretat pública de Catalunya

L'Institut de Seguretat Pública organitza un cicle de jornades amb l'objectiu principal d’aprofundiment en el coneixement del sistema de seguretat pública per part del càrrecs electes municipals, amb la intenció de crear sinèrgies que facilitin la col·laboració mútua en aspectes de seguretat i emergències. Tindran lloc cada quinze dies des del 8 de febrer al 5 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari sobre Ecodisseny i ecoinnovació

Per tal de presentar el programa Ecotech Sudoe; donar a conèixer els darrers progressos en la recerca de l’ecodisseny i l’ecoinnovació en el marc de l’economia verda; presentar experiències d’ecodisseny del sector empresarial; informar dels programes de promoció de l’ecodisseny per part de les entitats públiques; i aproximar per mitjà dels seminaris pràctics els darrers materials reciclats, ecoinnovadors i intel·ligents, SOSTENIPRA, ICA i la UAB organitzen un seminari que tindrà lloc a Bellaterra els dies 29, 30 i 31 de gener de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster en Prevenció de Riscos Laborals. Modalitat on-line

El Màster en Prevenció de Riscos Laborals, organitzat per UPF-IDEC, té una orientació clarament professional i s'adreça tant a graduats en Ciències Socials i Jurídiques i en Ciències Experimentals i de la Salut, com en Tecnologies. Es desenvoluparà des del mes de març al desembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Recurs contra l’article 114 de la Llei de promoció de l'activitat econòmica de Catalunya, pel qual es modifiquen els apartats 3 i 4 de l'article 9 del Decret-llei d'ordenació d'equipaments comercials de Catalunya

El Ple del TC, per Acte de 15 de gener actual en el recurs d'inconstitucionalitat número 5491-2012, promogut pel President del Govern, ha acordat aixecar la suspensió de l'article 114 de la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l'activitat econòmica de Catalunya, pel qual es modifiquen els apartats 3 i 4 de l'article 9 del Decret-Llei 1/2009, de 22 de desembre, d'ordenació d'equipaments comercials de Catalunya, suspensió que es va produir amb l'admissió a tràmit de l'esmentat recurs d'inconstitucionalitat i que va ser publicada en el BOE núm. 256, de 24 d'octubre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Tramitació telemàtica obligatòria dels procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d'ajuts de concurrència pública

L’objecte d’aquesta ordre és establir l’obligació d’utilitzar només mitjans electrònics en els procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d’ajuts de concurrència pública de l’Oficina de suport a la iniciativa cultural i de l’Institut Català de les Empreses Culturals adreçats a les persones següents: a) Persones jurídiques, ja siguin públiques o privades; b) Persones físiques empresàries; c) Persones físiques que opten a ajuts per als quals és necessari disposar d’una formació acadèmica que hagi implicat l’ús habitual dels mitjans electrònics; i d) Agrupacions de les persones esmentades en els apartats anteriors sense personalitat jurídica. S’exclouen de l’àmbit d’aplicació d’aquesta ordre els procediments derivats de recursos administratius que s’interposin contra les resolucions dels procediments esmentats a l’apartat 1. Les convocatòries d’ajuts poden exceptuar de l’aplicació d’aquesta ordre els procediments de concessió, justificació, modificació i revocació de determinats ajuts. Les sol·licituds d’ajuts i les altres transaccions associades als procediments de concessió, justificació, modificació i revocació dels ajuts s’han d’efectuar i trametre per mitjans telemàtics a través de les plataformes següents: a) En el cas que la persona interessada sigui una administració pública o una entitat dependent o participada majoritàriament per aquella, a través de l’extranet de les administracions catalanes (http://www.eacat.cat). b) En la resta dels casos, a través del portal OVT - Oficina Virtual de Tràmits (http://www20.gencat.cat/portal/site/OVT). Des de la finestreta única de subvencions del Departament de Cultura (http://cultura.gencat.cat/subvencions) es pot accedir a les dues plataformes.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Necessitats financeres del sector públic en pròrroga pressupostària

S’autoritza el Govern, en les condicions i els termes que fixa la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, des de l’entrada en vigor d’aquest decret llei i, mentre que es mantingui la situació de pròrroga pressupostària al llarg del 2013, perquè faci ús d’operacions d’endeutament en qualsevol modalitat, amb la limitació que el saldo viu no superi l’autoritzat per la llei esmentada, incrementat pels imports que derivin dels programes d’endeutament que s’aprovin en aplicació de la normativa d’estabilitat pressupostària.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Recurs interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya en relació amb diversos preceptes de la Llei de qualitat de l'educació (sentència)

El suplement del BOE núm. 299, de 13.12.2012, publica la Sentència 212/2012, de 14 de novembre, dictada pel Ple del TC en el recurs d’inconstitucionalitat núm. 1621-2003, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra els articles 5; 6; 8.2 i 3; 10.2; 16.3; 23.2; 26.2 i 5; 29.2 i 3; 31.2; 35.4 i 6; 43.3; 46.1; 49.2; 58.3; 59.1; 88.2; 92.3; 101.3; 106; 107.3, disposició addicional segona, apartat 2; disposició addicional tercera, apartats 1 i 4; disposició addicional quarta; disposició transitòria segona, apartat 1, i disposicions finals tercera, apartat 2; sisena; novena i desena de la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l’educació. En la sentència esmentada, el TC ha decidit: “1r. Estimar parcialment el present recurs d’inconstitucionalitat i, en conseqüència, declarar que la disposició final desena de la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l’educació, és inconstitucional quan atribueix caràcter orgànic als articles 16.3; 23.2 i 26.2 i 5.; i 2n. Desestimar el recurs pel que fa a la resta.”
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Reestructuració del Departament de Salut

La present reestructuració s’impulsa amb el propòsit d’adoptar mesures que assegurin un funcionament més eficaç i eficient del Departament de Salut, mitjançant la incorporació dels aspectes estratègics següents: Es crea un òrgan actiu específic al qual s’assignen, principalment, les funcions d’impulsar i coordinar la representativitat local i ciutadana en els òrgans de participació del Departament, així com l’impuls de les activitats de col·laboració, cooperació i coordinació amb els ens locals en l’àmbit de la salut. Es dóna prioritat estratègica a la salut pública i comunitària mitjançant la creació de la Secretaria de Salut Pública. A aquests efectes, es preveu que l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) i l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (ICAMS) quedin adscrits al Departament a través d’aquesta Secretaria. S’identifiquen dues direccions generals, les funcions que fins ara duia a terme la Direcció General de Regulació, Planificació i Recursos Sanitaris i s’hi afegeixen funcions d’ordenació i d’autoritat sanitària en matèria de professions sanitàries. En conseqüència, es creen la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut, com a responsable de l’execució de les funcions de planificació sanitària, inclosa la relacionada amb les professions sanitàries, de recerca i innovació en l’àmbit de la salut, i la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitàries, que assumeix les funcions d’autorització i acreditació de centres i serveis sanitaris, de control i avaluació en l’àmbit farmacèutic i dels recursos sanitaris i les corresponents a la política en seguretat del pacient.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic