100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 361 - 15/03/2013]
Formes de prestació, contractació, control i avaluació dels serveis locals XVIII Jornades sobre la UE: El futur de la Unió Europea i oportunitats per als governs locals
Congrés Mundial d’Educadors Socials COMERÇ: Contra alguns articles de la Llei d'horaris comercials
CULTURA: Consell de Biblioteques HISENDA: Informació dels municipis relativa a l'esforç fiscal i la seva comprovació en les delegacions d'Economia i Hisenda
OCUPACIÓ: Modificació de funcions en els òrgans del Departament d’Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu PETITS MUNICIPIS: Modificació del termini de les bases d'execució del PUOSC 2008-2012 pel que fa a les actuacions corresponents a les anualitats 2011 i 2012
SALUT: Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2012-2016  

Formes de prestació, contractació, control i avaluació dels serveis locals

El curs, que va dirigit a càrrecs públics, fiscalitzadors, assessors jurídics, caps i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb l'organització, la gestió, o la contractació dels serveis locals, pretén aportar coneixements pràctics sobre cadascun dels eixos de treball requerits pels serveis locals, per a un tractament complet i integral dels mateixos. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc els propers deis 3, 4 i 5 d’abril de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

XVIII Jornades sobre la UE: El futur de la Unió Europea i oportunitats per als governs locals

La Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona organitza cada any les Jornades sobre la Unió Europea, que tenen per objectiu impulsar un espai de reflexió política al voltant dels principals temes d'actualitat europea i l'impacte en els governs locals. La temàtica d’aquest any se centrarà en el moment actual i futur de la UE, els reptes polítics i les oportunitats que s'obren als governs locals. Tindran lloc a Barcelona el proper dia 26 de març, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Congrés Mundial d’Educadors Socials

Del 2 al 5 d'abril de 2013, se celebrarà a Luxemburg el XVIII Congrés Mundial d'Educació Social organitzat per l'Assocació Internacional d'Educadors Socials (AIEJI), enguany centrat en la inclusió, la integració social i la igualtat d'oportunitats.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Contra alguns articles de la Llei d'horaris comercials

El Ple de TC, mitjançant la provisió de 26 de febrer actual, ha acordat admetre a tràmit el recurs de inconstitucionalitat núm. 630-2013, promogut pel president del Govern contra els arts. 1.2, lletres a) a e) de la Llei del Parlament de Catalunya 8/2004, de 23 de desembre, d'horaris comercials, en la redacció donada per l'art. 1 del Decret llei 4/2012; els arts. 2.1, lletres b), c), d), f), i) il) i 2.2 de la mateixa Llei 8/2004, en la redacció donada per l'art. 2 del Decret llei 4/2012 i l'art. 5 del Decret llei 4/2012. I es fa constar que pel president del Govern s'ha invocat l'art. 161.2 de la Constitució, el que produeix la suspensió de la vigència i aplicació dels preceptes impugnats des de la data d'interposició del recurs -1 de febrer de 2013-, per les parts del procés, i des de la publicació del corresponent edicte al BOE per als tercers.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Consell de Biblioteques

Aquest decret del Consell de Biblioteques substitueix el Decret 331/1995, de 28 de novembre, pel qual s'estableix la composició del Consell de Biblioteques. El text canvia el nom dels òrgans del Departament de Cultura per denominacions genèriques, per tal que pugui mantenir la vigència en cas d’un eventual canvi de denominació dels òrgans
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Informació dels municipis relativa a l'esforç fiscal i la seva comprovació en les delegacions d'Economia i Hisenda

La Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2013 estableix, en el seu article 89, la fórmula per al càlcul de l'esforç fiscal dels municipis, necessari per procedir a la liquidació definitiva de la seva participació en els tributs de l'Estat corresponent a 2013. Aquesta fórmula es desenvolupa en termes anàlegs als exercicis anteriors. Així mateix, en virtut de la citada llei, el 30 de juny de 2013 es considera data límit de presentació de la informació sobre esforç fiscal davant les delegacions d'Economia i Hisenda. Aquesta presentació, d'acord amb el que es disposa en l'article 107.dos de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2013, podrà realitzar-se en paper o a través de la seva transmissió telemàtica amb la signatura electrònica de l'Interventor o, si escau, del titular de l'òrgan de la corporació local que tingui atribuïda la funció de comptabilitat. Per al cas de la transmissió telemàtica amb signatura electrònica aquesta Secretaria General ha posat a la disposició de les entitats locals una aplicació accessible des de l'Oficina virtual d'entitats locals del portal del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. A fi de facilitar als ajuntaments el compliment d'aquesta obligació, aquesta Secretaria General dicta la present resolució.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Modificació de funcions en els òrgans del Departament d’Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu

Les modificacions organitzatives plantejades mitjançant aquest decret responen a la necessitat immediata d’implantar les mesures correctives requerides per la Comissió Europea sobre la reorganització dels òrgans de gestió i control dels gestors de fons comunitaris, amb l’objectiu de garantir una correcta separació de les funcions dels òrgans relacionats amb la gestió del Fons Social Europeu. En aquest sentit, l’objecte d’aquest decret és la modificació parcial del Decret 160/2006, de 16 de maig, de reestructuració del Servei d'Ocupació de Catalunya i del Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, pel que fa, en ambdós casos, als òrgans que gestionen el Fons Social Europeu.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Modificació del termini de les bases d'execució del PUOSC 2008-2012 pel que fa a les actuacions corresponents a les anualitats 2011 i 2012

El decret modifica la base tercera del Decret 101/2008, de 6 de maig, pel qual s’aproven les bases d’execució del PUOSC 2008-2012, que incorpora un nou apartat 6 a la base tercera del Decret 101/2008, que queda redactada de la manera següent: “3.6 El termini establert als apartats 3.1 i 3.2 es prolongarà fins al 31 de desembre del 2014 en relació amb les actuacions incloses en el Pla únic d’obres i serveis de Catalunya, anualitat 2011, i fins al 31 de desembre del 2015 en relació amb les actuacions incloses en l’anualitat 2012.”. Igualment, el decret també deroga el Decret 16/2012, de 21 de febrer, de modificació del termini establert en la base tercera, apartats 3.1 i 3.2, del Decret 101/2008, de 6 de maig, d’aprovació de les bases d’execució del PUOSC, per a les actuacions incloses en el PUOSC corresponents a les anualitats 2011 i 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2012-2016

L’ acord aprovar el Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2012-2016, que s’adjunta com a annex, i el seu desenvolupament s’ha d’ajustar a les disponibilitats establertes anualment en les lleis de pressupostos de la Generalitat de Catalunya. Igualment, el Pla es podrà consultar a través de la pàgina web del Departament de Salut (www.gencat.cat/salut) i que estarà a disposició de les persones interessades a la Secretaria de Salut Pública (carrer de Roc Boronat, 81-95, 08005 Barcelona). El Pla defineix les diferents accions públiques en aquesta matèria, que és bàsica per a la protecció de la salut de la ciutadania. La política de seguretat alimentària a Catalunya és una responsabilitat compartida en la qual participen diferents departaments i organismes oficials de la Generalitat amb responsabilitats en salut, agricultura, alimentació, medi ambient i consum, així com les administracions locals, els agents econòmics de la cadena alimentària, la societat científica i els consumidors El Pla de Seguretat Alimentària de Catalunya 2012-2016 estableix 28 objectius estratègics i estableix 127 línies d’intervenció que s’emmarquen en cinc àmbits, que van des de l’avaluació dels riscos –orientada a disposar del millor coneixement científic–, fins a la gestió dels riscos per a la salut – orientada a minimitzar els riscos d’acord amb els principis de priorització, prevenció i resposta ràpida–, passant per la gestió de qüestions relacionades, la qualitat dels serveis i la comunicació i la coordinació de totes les parts implicades. Del Pla destaquen les línies de treball següents: • Mantenir i millorar les mesures de vigilància i control a tota la cadena alimentària com també potenciar la coordinació i col·laboració entre totes les parts implicades en la seguretat dels aliments, en una orientació cap a la millora continuada amb iniciatives com el sistema coordinat de control d’establiments minoristes i restauració, en el qual tenen un important paper les administracions locals. • Millorar l’avaluació dels riscos potenciant el paper del Comitè Científic Assessor en seguretat alimentària, constituït el dia 22 de gener passat. • Promoure l’autocontrol per part de les empreses oferint-los noves eines, com el mapa de perills de la cadena alimentària i noves guies de pràctiques correctes d’higiene. • Potenciar la vigilància i el control en matèries relatives als drets i expectatives de la ciutadania, com són la qualitat, la traçabilitat, els fraus i l’etiquetatge entre d’altres qüestions.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic