100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 363 - 05/04/2013]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local Millorar l’atenció al ciutadà en una entitat pública
CONSUM: Reglamentacions tècniques i-sanitàries i normes de qualitat de productes alimentosos CONTRACTACIÓ: Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya
COOPERACIÓ: Conflicte positiu de competència 7604-2009 sobre subvencions per a la realització de programes de cooperació i voluntariat CULTURA: Comunicacions electròniques per a procediments de les ajudes a corporacions locals per a activitats culturals
ENSENYAMENT: Conflicte positiu de competència 6328-2003 sobre educació preescolar i infantil ENSENYAMENT: Conflicte positiu de competència 6330-2003 sobre ensenyament secundari obligatori i ensenyament de llengües
OCUPACIÓ: Oferta d'ocupació pública per a l'any 2013  

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

Segona sessió d’aquest seminari organitzat per l’FMC, que tindrà lloc el proper dia 26 d’abril de 2013, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Millorar l’atenció al ciutadà en una entitat pública

Amb l’objectiu de desenvolupar un model organitzatiu que assoleixi una major eficiència organitzativa i que permeti millorar sensiblement la qualitat dels serveis públics prestats per les oficines administratives encarregades d'atendre el públic, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que se celebrarà a Barcelona els propers dies 15 i 16 d’abril de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Reglamentacions tècniques i-sanitàries i normes de qualitat de productes alimentosos

Aquest reial decret té per objecte la derogació parcial o total de determinades disposicions que regulen reglamentacions tècniques i sanitàries o normes de qualitat per resultar suficient els requisits establerts en la normativa comunitària d'higiene, o si escau en altres normatives nacionals, sense menyscapte de la seguretat alimentària, i mantenint en vigor les disposicions que afecten la qualitat dels productes. L'any 2004 el Consell i el Parlament Europeu van fusionar, harmonitzar i simplificar els complexos i detallats requisits establerts en les actuals i nombroses normes sanitàries verticals i horitzontals que regulen la producció i comercialització d'aliments en la UE mitjançant l'adopció d'un grup de reglaments i directives que componen l'anomenat "Paquet d'higiene". Aquestes disposicions, que per ser reglaments no necessiten transposició a les normatives nacionals dels Estats membres, van entrar en vigor l'1 de gener de 2006. Després dels anys d'experiència en l'aplicació dels reglaments d'higiene comunitaris publicats, aquest reial decret procedeix a derogar i adaptar definitivament la normativa nacional als objectius fixats en la normativa comunitària d'higiene dels aliments, al mateix temps que es procedeix a suprimir de la normativa alimentària tots aquells preceptes redactats com a fórmules-tipus de caràcter general, entre d’altres: els relatius a etiquetatge general, additius alimentaris, materials destinats a entrar en contacte amb aliments i contaminants, que en les actuals circumstàncies reguladores han perdut tot el seu sentit, ja que es limitaven a efectuar una remissió a la legislació d'aplicació en cada cas.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya

L'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, incloses les universitats catalanes i les altres entitats subjectes al Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, han de comunicar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, perquè s’hi inscriguin, les dades bàsiques de tots els contractes que adjudiquin subjectes al Text refós esmentat, així com, si s’escau, les seves modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preus, l’import final i l’extinció. Igualment, el Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya es constitueix en un instrument adient per permetre el compliment a les obligacions d’informació de dades dels contractes públics que adjudiquin les entitats de l’Administració local catalana que ho sol·licitin, d’acord amb el que disposa la legislació de contractes del sector públic.
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ: Conflicte positiu de competència 7604-2009 sobre subvencions per a la realització de programes de cooperació i voluntariat

El procés té per objecte resoldre el conflicte positiu de competències plantejat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra l'Ordre SAS/1352/2009, de 26 de maig, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca la concessió de subvencions per a la realització de programes de cooperació i voluntariat socials amb càrrec a l'assignació tributària de l'impost sobre la renda de les persones físiques. Per al Govern de la Generalitat de Catalunya, l'ordre objecte de conflicte no respecta la distribució de competències en matèria d'assistència social derivada del bloc de constitucionalitat en tant que aquesta disposició centralitza en els òrgans estatals la regulació, tramitació i resolució de les ajudes referides, ignorant d'aquesta manera la doctrina constitucional recaiguda en relació amb les subvencions. Per la seva banda, l'Advocat de l'Estat sosté la conformitat de la centralització de la regulació, tramitació i resolució de les ajudes amb la doctrina constitucional en tractar-se d'un dels supòsits en què pot produir-se aquella. La sentència estima, parcialment, el conflicte positiu de competència núm. 7604-2009 interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra l'Ordre SAS/1352/2009, de 26 de maig amb els efectes previstos en el fonament jurídic 8 de la sentència, que vulneren les competències de la Generalitat de Catalunya els articles 1, excepte en el que es refereix a fi de la convocatòria; 6, 7, 8, 9, quant a l'establiment del barem aplicable, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 i 21, així com els annexos C, I, II, III i IV de l'ordre referida. Igualment, la sentència desestima el conflicte en tot la resta.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Comunicacions electròniques per a procediments de les ajudes a corporacions locals per a activitats culturals

L’ordre estableix el Registre Electrònic de la Secretaria d'Estat de Cultura com a única forma de presentació de sol•licituds per a les ajudes a corporacions locals per a activitats culturals que fomentin la comunicació cultural. Igualment, l’ordre garanteix un punt d'accés general de la Secretaria d'Estat de Cultura en la seva oficina d'atenció presencial, plaça del Rei, número 1, Madrid 28071.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Conflicte positiu de competència 6328-2003 sobre educació preescolar i infantil

La sentència resol el conflicte positiu de competència plantejat per la Generalitat de Catalunya contra el Reial decret 828/2003, de 27 de juny, pel qual s'estableixen els aspectes educatius bàsics de l'educació preescolar. El Govern de la Generalitat de Catalunya considera que aquesta norma resulta contrària a l'ordre constitucional de distribució de competències, doncs estima que l'educació preescolar no forma part del sistema educatiu, tenint un caràcter assistencial que exclou la possibilitat de dictar una norma com la impugnada, que no podria fonamentar-se en les competències estatals dels arts. 149.1.1 i 149.1.30 CE, havent d'incardinar-se l'atenció als nens d'aquesta edat en les competències exclusives autonòmiques en matèria d'assistència social. Aquesta queixa, formulada en primera instància contra la totalitat de la norma, se singularitza en relació amb els preceptes de la mateixa relatius als requisits bàsics dels professionals (art. 3) així com els requisits mínims dels centres destinats a aquesta finalitat (art. 4 i disposició transitòria única). En opinió de l'Estat, la regulació que fa el Reial decret té un clar component educatiu i s'empara en els arts. 149.1.1 i 149.1.30 CE. El TC descartar les pretensions de la Generalitat perquè considera que l'educació preescolar “s'insereix en la competència estatal d'ordenació del sistema educatiu, del que, indubtablement, forma part aquesta etapa”, i “que l'educació preescolar forma indubtablement part del sistema educatiu, ... (malgrat que) ... l'escolarització en aquesta etapa educativa depèn de la decisió dels pares, voluntarietat de la decisió paterna que, com és evident, en gens afecta a les responsabilitats que les Administracions públiques, en l'àmbit de les seves respectives competències, han d'assumir com a conseqüència de la inclusió de l'educació preescolar en el sistema educatiu i que es concreten, entre unes altres, en la necessitat de garantir l'existència d'un nombre de places suficients per assegurar l'escolarització de la població que la sol•liciti.”. Per altra banda, com l’Estat “està competencialment habilitat para, en l'exercici de les seves competències en matèria d'educació” pot “determinar, entre altres qüestions, la titulació acadèmica que ha de reunir el professorat encarregat d'impartir els ensenyaments propis de cada etapa educativa”.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Conflicte positiu de competència 6330-2003 sobre ensenyament secundari obligatori i ensenyament de llengües

La sentència resol el conflicte positiu de competència núm. 6330-2003, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra diversos preceptes del Reial decret 831/2003, de 27 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general i els ensenyaments comuns de l'educació secundària obligatòria. Concretament, el conflicte gira entorn de la delimitació de les competències de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de Catalunya respecte a la regulació dels ensenyaments que han de configurar el currículum de l'educació secundària obligatòria, en termes similars als plantejats en el recurs d'inconstitucionalitat núm. 1621-2003 interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra diversos preceptes de la Llei orgànica de qualitat de l'educació, entre ells l'art. 8.2 i 3 (i, en relació amb ells, els arts. 16.3, 23.2, 26.2, 35.6 i 49.2 i la disposició addicional segona, apartat 2), que fa referència a la regulació dels ensenyaments comuns de l'educació secundària obligatòria (impugnació que va ser desestimada per la STC 212/2012, de 14 de novembre). La sentència declarar extingit, per desaparició sobrevinguda del seu objecte, el conflicte positiu de competència pel que fa als arts. 3, 4, 6.3, 7, 9, i 19, i l'annex III del Reial decret 831/2003, de 27 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general i els ensenyaments comuns de l'educació secundària obligatòria; i desestima el conflicte en tot la resta.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Oferta d'ocupació pública per a l'any 2013

El decret té com a finalitat donar compliment a l'indicat i establir els criteris que han d'orientar els processos de selecció dels candidats que millor s'ajustin a les necessitats de l'Administració general de l'Estat. Per la seva banda, la disposició addicional única, recorda l’obligació de les corporacions locals, de remetre a l'Administració general de l'Estat, les seves ofertes d’ocupació pública, segons determina l’art. 56.1 de la LRBRL i l'art. 23 de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, d'acord amb el que es disposa a l'apartat sis del mateix.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic