100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 365 - 19/04/2013]
Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació
El règim jurídic i el procediment administratiu de les administracions públiques a la Llei estatal 30/1992 i a la Llei catalana 26/2010 Seminari d’actualització de Funció Pública Local
ENSENYAMENT: Selecció de projectes de centres públics de primària per a activitats extraescolars o complementàries dins d'un Pla integrat de llengües estrangeres INTERIOR: Activitats de formació contínua per a policies i bombers
MEDI AMBIENT: Certificació de l'eficiència energètica dels edificis HISENDA: Recurs contra disposicions addicionals de la Llei de pressupostos de l’Estat 2012.
HISENDA: Recurs contra disposicions addicionals de la Llei de pressupostos de l’Estat 2012. URBANISME: Recurs contra articles i disposicions sobre urbanisme.

Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc els dies 23, 27 i 29 de maig, per tal de millorar els coneixements, les tècniques i les habilitats dels gestors públics locals, potenciar el desenvolupament de les competències dels comandaments i afavorir així la millora del bon govern local; i conèixer les diferents tècniques i les eines que els permetin realitzar un plantejament estratègic i una gestió més eficient dels recursos econòmics en els seus respectius llocs de responsabilitat. Està adreçat principalment a gestors i tècnics de l’Administració local que necessitin tenir coneixement en l’àmbit de la planificació econòmica i la gestió del pressupost en un context de contenció econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació

Els dies 14, 16, 21 i 23 de maig la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, amb els objectius de saber què són i per a què serveixen les cartes de serveis, entendre la importància dels compromisos amb la ciutadania, ser conscient de la implicació per a l’organització i per als empleats públics, conèixer els beneficis que poden comportar per a l’organització i per a la ciutadania, conèixer l’origen i la història de les cartes de servei, conèixer les principals experiències a nivell internacional i nacional, conèixer el cicle de vida de les cartes de servei i el seu rol en la millora contínua i conèixer el seu procés d’elaboració.
> Més informació > Tornar al Sumari

El règim jurídic i el procediment administratiu de les administracions públiques a la Llei estatal 30/1992 i a la Llei catalana 26/2010

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs adreçat als empleats públics, ja siguin laborals, funcionaris o interins, que necessiten conèixer els trets bàsics del dret administratiu. Tindrà lloc a Barcelona els dies 7, 9, 14, 16 i 21 de maig de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

Segona sessió d’aquest seminari organitzat per l’FMC, que tindrà lloc el proper dia 26 d’abril de 2013, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Selecció de projectes de centres públics de primària per a activitats extraescolars o complementàries dins d'un Pla integrat de llengües estrangeres

L’ordre aprova les bases reguladores que consten a l'annex d'aquesta ordre, per a la selecció de projectes de centres educatius públics, de titularitat de la Generalitat de Catalunya o de titularitat municipal, que incorporin la realització d’activitats extraescolars i/o complementàries adreçades a l’alumnat dels primers cursos d'educació primària, com a activitat inicial d'un Pla integrat de llengües estrangeres (PILE) en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe; i també n’obre la convocatòria per l’any 2013. Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius públics, de titularitat de la Generalitat de Catalunya o de titularitat municipal, que imparteixin l’educació primària i realitzin activitats extraescolars i/o complementàries en aquest nivell educatiu durant l'any 2013. Les activitats hauran d’estar finalitzades abans del 31 de desembre de 2013. La despesa màxima prevista és de 315.000,00 euros. Aquests imports es podran redistribuir en funció dels projectes seleccionats d'una o altra tipologia de centre. Aquesta actuació està finançada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i també podrà ser cofinançada pel Fons Social Europeu. Els centres educatius interessats a participar en aquesta convocatòria han de formalitzar una sol•licitud electrònica adreçada a la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament, d’acord amb el formulari que està disponible a les pàgines web següents: Per als centres públics de la Generalitat de Catalunya: http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres Per als centres de titularitat municipal: http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici La sol·licitud s’ha d’imprimir, signar i lliurar amb registre d’entrada d’acord amb les bases generals, juntament amb la documentació que s’hi preveu. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptats des de l’endemà de la publicació d’aquesta ordre al DOGC. A efectes de còmput de terminis la data a tenir en compte és la del lliurament de la sol·licitud signada i segellada en el registre d'entrada corresponent.
> Més informació > Tornar al Sumari

INTERIOR: Activitats de formació contínua per a policies i bombers

Aquesta ordre estableix els requisits i regula el procediment de reconeixement de les activitats de formació contínua realitzades per als membres dels cossos de policia de Catalunya i dels cossos de bombers. Poden sol•licitar el reconeixement d'activitats de formació, entre d’altres, els ens locals de Catalunya i les entitats municipalistes que porten a terme activitats formatives adreçades al personal de l’Administració local. Les activitats de formació contínua objecte de la sol•licitud de reconeixement han de reunir unes característiques concretes, i el reconeixement de l’activitat ha de ser previ a la seva realització.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Certificació de l'eficiència energètica dels edificis

Mitjançant aquest reial decret es transposa parcialment la Directiva 2010/31/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 19 de maig de 2010, sobre la certificació d'eficiència energètica d'edificis, refonent el Reial decret 47/2007, de 19 de gener, amb la incorporació del procediment bàsic per a la certificació d'eficiència energètica d'edificis existents, tenint en consideració, a més, l'experiència de la seva aplicació en els últims cinc anys. El reial decret estableix l'obligació de posar a la disposició dels compradors o usuaris dels edificis un certificat d'eficiència energètica que haurà d'incloure informació objectiva sobre l'eficiència energètica d'un edifici i valors de referència com a requisits mínims d'eficiència energètica amb la finalitat que els propietaris o arrendataris de l'edifici o d'una unitat d'aquest puguin comparar i avaluar la seva eficiència energètica. Els requisits mínims d'eficiència energètica dels edificis o unitats d'aquest no s'inclouen en aquest reial decret, ja que s'estableixen en el Codi tècnic de l'edificació. S'estableix també el procediment bàsic que ha de complir la metodologia de càlcul de la qualificació d'eficiència energètica, considerant aquells factors que tenen més incidència en el seu consum energètic, així com les condicions tècniques i administratives per a les certificacions d'eficiència energètica dels edificis. Una disposició addicional estableix que les certificacions d'edificis pertanyents i ocupats per les administracions públiques podran realitzar-se per tècnics competents dels seus propis serveis tècnics. Mitjançant una altra disposició addicional s'anuncia l'obligació requerida per la citada Directiva 2010/31/UE, consistent en què, a partir del 31 de desembre de 2020, els edificis que es construeixin siguin de consum d'energia gairebé nul, en els termes que reglamentàriament es fixin al seu moment a través del Codi tècnic de l'edificació, termini que en el cas dels edificis públics, s'avança dos anys. Una última disposició addicional manté la vigència de la Comissió assessora per a la certificació energètica d'edificis creada pel Reial decret 47/2007, de 19 de gener. Mitjançant diverses disposicions transitòries s'estableixen els terminis per a l'adaptació del procediment bàsic als edificis existents, per a l'obtenció del certificat i l'obligació d'exhibir l'etiqueta d'eficiència energètica en edificis que prestin serveis públics, i per a l'obligació de realitzar, per part dels òrgans competents de les comunitats autònomes, un inventari estadístic de les actuacions relacionades amb els certificats registrats per elles, com a mecanisme de vital importància per a la planificació de les actuacions de millora de l'eficiència energètica del parc existent d'edificis i el seguiment del compliment de la norma. També es regula la utilització del distintiu comú en tot el territori nacional denominat etiqueta d'eficiència energètica, garantint en tot cas les especificitats que siguin precises en les diferents comunitats autònomes. En el cas dels edificis que prestin serveis públics a un nombre important de persones i que, per tant, siguin freqüentats habitualment per elles, serà obligatòria l'exhibició d'aquest distintiu de forma destacada. D'altra banda, s'encomana a la Comissió assessora per a la certificació energètica d'edificis vetllar pel manteniment i actualització del procediment bàsic de certificació d'eficiència energètica d'edificis. Finalment, es concreta un règim sancionador amb infraccions i sancions, d'acord amb el previst en la legislació vigent en matèria de protecció dels consumidors i usuaris, i en matèria de certificació de l'eficiència energètica dels edificis.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Recurs contra disposicions addicionals de la Llei de pressupostos de l’Estat 2012.

El ple del TC, per providència de 9 d'abril actual, ha acordat admetre a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat número 1743-2013, promogut pel Govern de Catalunya, contra les disposicions addicionals quarantena i setantena primera i disposició final octava de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2012. • La disposició addicional quaranta contempla la suspensió de l'aplicació de determinats preceptes de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. Concretament, durant 2012 se suspèn l'aplicació de l'article 7.2, de l'article 8.2.a), de l'article 10, de l'article 32.3, paràgraf primer, i de la disposició transitòria primera de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. • La disposició addicional setantena primera contempla la jornada general del treball en el sector públic, que no podrà ser inferior a trenta-set hores i mitjana setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual. I que també suspèn l'eficàcia de les previsions en matèria de jornada i horari contingudes en els acords, pactes i convenis vigents en els ens, organismes i entitats del sector,, que contradiguin el previst per l’article. • La disposició final octava que dóna una nova redacció al primer apartat de la disposició final primera de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Recurs contra disposicions addicionals de la Llei de pressupostos de l’Estat 2012.

El ple del TC, per providència de 9 d'abril actual, ha acordat admetre a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat núm. 1744-2013, promogut pel Govern de Catalunya contra les disposicions addicionals vuitantena primera i vuitantena quarta de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2013. • La disposició vuitantena primera regula la gestió de les accions, mesures i programes establerts en la lletra h) de l'article 13 de la Llei 56/2003, de 16 de desembre, d'ocupació. • La disposició vuitantena quarta preveu la suspensió durant 2013 de l'aplicació de l'article 7.2, de l'article 8.2.a), de l'article 10, de l'article 32.3, paràgraf primer, i de la disposició transitòria primera de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Recurs contra articles i disposicions sobre urbanisme.

El ple del TC, per Acte 9 d'abril actual, en el recurs d'inconstitucionalitat número 6777-2012, promogut pel President del Govern, ha acordat: aixecar la suspensió de l'apartat 7 de la disposició addicional sisena de la Llei 3/2012, de 22 de febrer, de modificació del Text refós de la Llei d'urbanisme de Catalunya aprovat pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, així com la nova redacció donada a l'article 167 d'aquest text refós per l'article 59 de la mateixa Llei 3/2012, excepte en l'incís del seu apartat 1 «per generar activitat econòmica en àrees deprimides», que es manté. I, mantenir així mateix la suspensió de l'incís «per generar activitat econòmica en àrees deprimides» de l'apartat 1 de l'article 167 del Text refós de la Llei d'urbanisme de Catalunya en la nova redacció donada per l'article 59 de la Llei 3/3012, així com del nou apartat 5 de l'article 187 d'aquest text refós introduït per l'apartat 4 de l'article 64 de la Llei 3/2012, de 22 de febrer. Suspensió que es va produir amb l'admissió de l'esmentat recurs d'inconstitucionalitat i que va ser publicada al BOE núm. 302, de 17 de desembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic