100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 367 - 03/05/2013]
L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos
Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació BENESTAR SOCIAL: Subvencions en matèria d’atenció a la infància i l’adolescència per a ajuntaments de menys de vint mil habitants
CULTURA: Patrimoni cultural català HABITATGE: Tipus d'interès efectius anuals vigents per als préstecs qualificats o convinguts concedits en el marc de diversos programes del Pla de l’Habitatge.
INSTITUCIONS: Horaris del Registre General de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per a l'any 2013 SALUT: Contraprestació econòmica per a l’execució del Programa de salut escolar per al curs 2012-2013
TURISME: Fons per al foment del turisme  

L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació

Aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya els dies 3 i 5 de juny de 2013 pretén combinar una anàlisi de les mesures d'ajust fiscal i institucional, i el seu efecte en l'ocupació pública tant des d'una perspectiva mediata i immediata com des d'una òptica estructural. No hi ha dubte que totes les mesures d'ajust estan tenint (i tindran) conseqüències importants sobre el model d'ocupació pública local. Es tracta, en primer lloc, d'identificar quines són aquestes afectacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc els dies 23, 27 i 29 de maig, per tal de millorar els coneixements, les tècniques i les habilitats dels gestors públics locals, potenciar el desenvolupament de les competències dels comandaments i afavorir així la millora del bon govern local; i conèixer les diferents tècniques i les eines que els permetin realitzar un plantejament estratègic i una gestió més eficient dels recursos econòmics en els seus respectius llocs de responsabilitat. Està adreçat principalment a gestors i tècnics de l’Administració local que necessitin tenir coneixement en l’àmbit de la planificació econòmica i la gestió del pressupost en un context de contenció econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació

Els dies 14, 16, 21 i 23 de maig la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, amb els objectius de saber què són i per a què serveixen les cartes de serveis, entendre la importància dels compromisos amb la ciutadania, ser conscient de la implicació per a l’organització i per als empleats públics, conèixer els beneficis que poden comportar per a l’organització i per a la ciutadania, conèixer l’origen i la història de les cartes de servei, conèixer les principals experiències a nivell internacional i nacional, conèixer el cicle de vida de les cartes de servei i el seu rol en la millora contínua i conèixer el seu procés d’elaboració.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR SOCIAL: Subvencions en matèria d’atenció a la infància i l’adolescència per a ajuntaments de menys de vint mil habitants

La resolució obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en matèria d’atenció a la infància i l’adolescència del Departament de Benestar Social i Família per a ajuntaments de menys de vint mil habitants dins l'exercici 2013. Els imports destinats a les subvencions que preveu aquesta convocatòria són els següents: A. Programes de subvencions en matèria d'atenció a la infància i l'adolescència; A.1 Programa de serveis socials de centres oberts, i A.2 Programes d’atenció social i educativa davant les situacions de risc: partida pressupostària: BE 06 D/460000100/318D/0000; import: 790.000,00 euros. L'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria, així com les condicions, els criteris de valoració, els requisits de participació i la documentació que cal aportar, es regeixen per les bases que estableix l'Ordre BSF/168/2012, d’11 de maig, per la qual s'aproven les bases que han de regir les convocatòries de subvencions del Departament de Benestar Social i Família per a ajuntaments de menys de vint mil habitants. El termini de presentació de sol•licituds i de la documentació necessària és de 20 dies naturals a comptar de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució al DOGC. El formulari de sol·licitud i la documentació requerida s’han de presentar al Departament de Benestar Social i Família mitjançant l'extranet de les administracions públiques catalanes, EACAT, en els termes que estableix la normativa vigent. El formulari de sol·licitud, així com la informació sobre aquest tràmit són a disposició dels ajuntaments a l’EACAT (https://www.eacat.cat).
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Patrimoni cultural català

La Subcomissió de seguiment normatiu, prevenció i solució de conflictes de la Comissió bilateral Generalitat-Estat, en la reunió celebrada el dia 13 de desembre de 2012 ha adoptat un acord en relació a l’article 94 de la Llei de Catalunya 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l'impost sobre les estades en establiments turístics: Mitjançant l'article 94.1 de la Llei de Catalunya 5/2012, es va donar una nova redacció a l'article 22.1 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català. Atès que la modificació introduïda no pot ser interpretada en detriment de l'exercici de les competències que la Constitució reserva a l'Estat, i amb l'objecte de precisar-ne amb més exactitud l'abast i de garantir la seguretat jurídica, el Govern de la Generalitat en promourà, mitjançant l'instrument legislatiu adient, la modificació amb l'objecte d'ajustar la redacció de l'apartat 1 de l'article 22 d'acord amb el següent: “"1. L'Administració de la Generalitat pot exercir el dret de tempteig sobre les transmissions oneroses de la propietat o de qualsevol dret real sobre els béns culturals d'interès nacional, sobre els béns mobles catalogats o sobre la resta de béns mobles integrants del patrimoni cultural català, amb preferència davant de qualsevol altra administració pública, sens perjudici de l'exercici per part de l'Administració de l'Estat del seus drets en els supòsits previstos per la legislació estatal i de l'oportuna col·laboració interadministrativa en ordre a la millor protecció dels béns. Els consells comarcals i els ajuntaments poden exercir subsidiàriament el mateix dret respecte dels béns immobles d'interès nacional".
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Tipus d'interès efectius anuals vigents per als préstecs qualificats o convinguts concedits en el marc de diversos programes del Pla de l’Habitatge.

En els Plans estatals d'Habitatge 1992-1995, 1996-1999, 2002-2005 i en el 2005-2008, es van establir els criteris per fixar els tipus d'interès anuals efectius, inicials, dels préstecs a concedir per les entitats de crèdit, en el marc dels convenis de col•laboració, subscrits per aquestes, amb els ministeris corresponents, competents en matèria d'habitatge, per finançar les actuacions declarades com protegides en aquests plans, així com, en algun cas, les seves revisions. En les normatives reguladores d'aquests plans, es van establir també, els moments, dates o periodicitat i els mètodes aplicables per efectuar les revisions dels tipus d'interès efectius anuals, aplicables als préstecs qualificats i convinguts. Per Acords de Consell de Ministres de 28 de març de 2008, de 12 de març de 2010 i de 18 de maig de 2012, es va realitzar l'última revisió dels tipus d'interès aplicables als préstecs qualificats acollits al Programa 1993 del Pla 1992-1995, Programes 1995 i 1998 dels Plans 1992-1995 i 1996-1999, respectivament, així com de la resta dels Plans citats, el 2002-2005 i el 2005-2008, quedant fixats els tipus d'interès en el 3,86 i 4,08 per 100 per al Programa 1993, en el 2,60 per 100 per als Programes 1995 i 1998, en el 3,38 per 100 per al Pla 2002-2005, i en el 3,39 per 100 anual per al Pla 2005-2008. Aquesta resolució efectua, novament, una revisió dels tipus d'interès anuals.
> Més informació > Tornar al Sumari

INSTITUCIONS: Horaris del Registre General de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per a l'any 2013

La Sindicatura de Comptes té establert per al seu Registre General l’horari següent, excepte si són dies de festes oficials a Catalunya o a la ciutat de Barcelona: a) Matins, de dilluns a divendres: de 9 a 14 hores. b) Tardes dels dimarts: de 15 a 17.30 hores en el període entre l’1 d’octubre i el 31 de maig, excepte les tardes de l‘1 d’octubre, i les del 24 i 31 de desembre. No es prestarà el servei de registre les tardes del període entre l’1 de juny i el 30 de setembre. Les dades de l’horari de Registre de la Sindicatura de Comptes es poden consultar a Internet en el portal de la Sindicatura de Comptes (http://www.sindicatura.cat). A més dels dies i de les hores indicats en els apartats anteriors, la tramesa de documentació es pot fer per qualsevol dels mitjans previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, del 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, del 13 de gener.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Contraprestació econòmica per a l’execució del Programa de salut escolar per al curs 2012-2013

El Departament de Salut atorgarà una contraprestació econòmica que consisteix en la quantitat d’1, 83 euros per cada alumne o alumna de 4 anys (P-4) que sigui sotmès a l’examen de salut que preveu l’article 10.1 del Decret 155/1993, d’1 de juny, i en la quantitat de 0,91 euros per cada dosi de les vacunes antihepatítiques A+B i la vacuna de la varicel•la administrada a l’alumnat de sisè curs d’educació primària obligatòria, com també per cada dosi de la vacuna contra el virus del papil•loma humà administrada a les noies de sisè curs d’educació primària (11 i 12 anys) i per cada dosi de la vacuna antitetànica i antidiftèrica administrades a l’alumnat de segon curs d’educació obligatòria (14 anys). Aquesta contraprestació es lliurarà als ajuntaments per les activitats desenvolupades en els centres docents públics i en els concertats, i directament a la direcció del centre per les realitzades en els centres docents privats sostinguts parcialment amb fons públics, amb la tramitació prèvia de la documentació que preveu l’article 15 del Decret 155/1993, d’1 de juny. Els ajuntaments i els centres docents amb dret a rebre directament la contraprestació la distribuiran d’acord amb els criteris que estableix l’article 14 del Decret 155/1993, d’1 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Fons per al foment del turisme

Mitjançant la Llei 5/2012, del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics, la Generalitat de Catalunya ha creat l’impost sobre les estades en establiments turístics, que s’ha començat a aplicar l’1 de novembre de 2012 a tot el territori català. L’objectiu principal de la mateixa ha estat la constitució del Fons per al foment del turisme (en endavant el Fons), que té per finalitat la promoció, impuls, preservació, foment i desenvolupament de les infraestructures i activitats turístiques a Catalunya. Aquest Reglament fixa les condicions per les quals es regeix el Fons, les regles de funcionament, els mecanismes de governança, els criteris distributius de la seva assignació a diferents conceptes de despesa i els drets i deures de les administracions implicades en el Fons. La disposició normativa la integren sis articles, dues disposicions addicionals, una disposició transitòria i una disposició final. Es preveu que la norma entri en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC, tenint en compte que l’impost sobre les estades en establiments turístics està vigent des de l’1 de novembre de 2012, segons estableix la disposició final desena de la Llei 5/2012, del 20 de març.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic