100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 368 - 10/05/2013]
L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos
Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació EDUCACIÓ: Calendari escolar 2013-2014 per als centres educatius no universitaris de Catalunya
LEGISLACIÓ: Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya  

L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació

Aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya els dies 3 i 5 de juny de 2013 pretén combinar una anàlisi de les mesures d'ajust fiscal i institucional, i el seu efecte en l'ocupació pública tant des d'una perspectiva mediata i immediata com des d'una òptica estructural. No hi ha dubte que totes les mesures d'ajust estan tenint (i tindran) conseqüències importants sobre el model d'ocupació pública local. Es tracta, en primer lloc, d'identificar quines són aquestes afectacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc els dies 23, 27 i 29 de maig, per tal de millorar els coneixements, les tècniques i les habilitats dels gestors públics locals, potenciar el desenvolupament de les competències dels comandaments i afavorir així la millora del bon govern local; i conèixer les diferents tècniques i les eines que els permetin realitzar un plantejament estratègic i una gestió més eficient dels recursos econòmics en els seus respectius llocs de responsabilitat. Està adreçat principalment a gestors i tècnics de l’Administració local que necessitin tenir coneixement en l’àmbit de la planificació econòmica i la gestió del pressupost en un context de contenció econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

Cartes de serveis: eines pràctiques d’implantació

Els dies 14, 16, 21 i 23 de maig la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, amb els objectius de saber què són i per a què serveixen les cartes de serveis, entendre la importància dels compromisos amb la ciutadania, ser conscient de la implicació per a l’organització i per als empleats públics, conèixer els beneficis que poden comportar per a l’organització i per a la ciutadania, conèixer l’origen i la història de les cartes de servei, conèixer les principals experiències a nivell internacional i nacional, conèixer el cicle de vida de les cartes de servei i el seu rol en la millora contínua i conèixer el seu procés d’elaboració.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Calendari escolar 2013-2014 per als centres educatius no universitaris de Catalunya

Aquesta ordre s’aplica a tots els centres educatius no universitaris de Catalunya, públics i privats, llevat d’aquells que per la seva singularitat tinguin un calendari específic autoritzat. a) Calendari Al segon cicle d’educació infantil i primària, començaran les classes el dia 12 de setembre. A ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i al curs de formació específic per a l’accés a aquests cicles començaran el dia 13 de setembre, dia en què es podran fer les activitats de presentació del curs. Els cicles de grau superior, el curs de formació específic per a l’accés a aquests cicles, els ensenyaments de règim especial i els dels centres i aules de formació de persones adultes, les començaran no més tard del dia 19 de setembre. Tots els ensenyaments finalitzaran les classes el dia 20 de juny. Els centres i cicles formatius de formació professional inicial que disposen d’autorització per aplicar mesures flexibilitzadores de l’oferta, recollides al Decret 284/2011, d’1 de març, d’ordenació de la formació professional inicial, han d’ajustar les dates d’inici i d’acabament de les classes al que s’estableix en les corresponents autoritzacions. Els directors dels serveis territorials, per circumstàncies concretes d’organització d’un centre, poden autoritzar l’endarreriment de la data de començament de les classes al centre, o en alguna etapa o règim en particular. En tot cas, es vetllarà perquè, a excepció de causes de força major, l’inici del curs d’aquests ensenyaments no superi la data límit de 19 de setembre. Així mateix, els directors dels serveis territorials poden autoritzar calendaris específics per als ensenyaments de règim especial d’esports. La preparació del curs i l’aprovació d’horaris s’ha d’haver efectuat en els dies anteriors a la data d’inici de les classes. Els centres podran programar, per a l’alumnat que inicia el segon cicle d’educació infantil, un inici de curs diferent del previst amb caràcter general, amb l’autorització prèvia del director/a dels serveis territorials i que no podrà anar més enllà del 16 de setembre. Les activitats d’avaluació dels alumnes i de les alumnes del segon curs de batxillerat i del darrer curs dels cicles formatius de grau superior s’han de programar a cada centre segons les necessitats derivades de la seva inscripció al procediment d’accés als estudis universitaris. En tot cas, els processos d’avaluació ordinària de l’alumnat de segon curs de batxillerat han d’acabar com a molt tard el dia 30 de maig. Les proves extraordinàries d’ESO, del primer curs de batxillerat i, quan escaigui, dels cursos de formació específics d’accés als cicles formatius es realitzaran entre l’1 i el 3 de setembre del 2014. Per als cicles formatius i el segon curs de batxillerat les proves extraordinàries es faran al mes de juny després de les proves ordinàries. b) Horari a l’educació infantil i primària: Per a l’alumnat dels ensenyaments reglats de segon cicle d’educació infantil i d’educació primària, inclòs el d’educació especial, de tots els centres educatius de Catalunya, públics i privats, l’horari escolar comprèn normalment horari de matí i tarda i s’ha de desenvolupar entre les 8.30 i les 18 hores. L’alumnat dels ensenyaments reglats de segon cicle d’educació infantil i d’educació primària, inclòs el d’educació especial, dels centres educatius de Catalunya, públics i privats, farà un total de 5 h lectives diàries, de les quals 3 o 3,5 seran al matí i 1,5 o 2 a la tarda. L’horari lectiu no acabarà abans de les 16.00 h. Així mateix, s’ha de respectar un marge mínim de dues hores de descans al migdia per a l’alumnat que asseguri el bon funcionament del servei de menjador escolar i la coordinació del professorat. En el cas de l’alumnat que rep el Suport Escolar Personalitzat aquest mínim pot ser d’una hora i mitja. Amb caràcter general, als centres públics de segon cicle d’educació infantil i primària, inclosos els d’educació especial, l’horari lectiu és de 9 h a 12.30 h i de 15 h a 16.30 h. Els centres públics d’altres titularitats s’han d’ajustar al que estableixin els convenis signats entre el Departament d’Ensenyament i la titularitat. Horari als centres i aules de formació de persones adultes: Les activitats lectives als centres i aules de formació de persones adultes s’han d’organitzar en sessions de matí, tarda i vespre de dilluns a divendres, ambdós inclosos. L’activitat de cada grup, dins l’organització setmanal, s’ha de programar en la mateixa franja horària. El consell escolar dels centres de formació de persones adultes, o el claustre de professorat en el cas de les aules, aprovarà l’horari i l’organització del centre a l’inici de curs i, si es produeixen modificacions, a l’inici de cada trimestre. c) Vacances escolars i dies festius: Tenen la consideració de període de vacances escolars: Nadal: del 21 de desembre de 2013 al 7 de gener de 2014, ambdós inclosos. Setmana Santa: del 12 al 21 d’abril de 2014, ambdós inclosos. Així mateix, tenen la consideració de dies festius els que determini la disposició corresponent del Departament d’Empresa i Ocupació i els dos dies de festa local. En el marc d’aquest calendari escolar, els centres poden establir 3 dies festius de lliure disposició que no poden coincidir amb els d’inici i final de les classes ni amb els immediatament anteriors o posteriors als períodes de vacances escolars, s’han de preveure en la programació general del centre i s’han de comunicar als serveis territorials. Aquests dies de lliure disposició es distribuiran equitativament entre els tres trimestres. Excepcionalment, els serveis territorials podran autoritzar la proposta per part de la direcció dels centres d’establir els dies de lliure disposició consecutius en un mateix trimestre, amb l’aprovació prèvia del consell escolar del centre. Els consells escolars municipals, un cop determinats els calendaris de festivitats locals, nacionals i estatals, fixaran els dies que convindria que adoptessin tots els centres del mateix municipi.
> Més informació > Tornar al Sumari

LEGISLACIÓ: Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya

El Ple del Tribunal Constitucional, per providència de 7 de maig actual, ha acordat admetre a tràmit la Impugnació de disposicions autonòmiques número 1389-2013, promoguda pel Govern de la Nació, contra la Resolució 5/X del Parlament de Catalunya, de 23 de gener de 2013, per la qual s'aprova la Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya. I es fa constar que pel Govern s'ha invocat l'art. 161.2 de la Constitució, la qual cosa produeix la suspensió de la vigència i aplicació de la Resolució 5/X, del Parlament de Catalunya, de 23 de gener de 2013, des de la data d'interposició de la impugnació -8 de març de 2013-.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic