100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 369 - 17/05/2013]
L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos
El cost d'urbanització en època de crisi BENESTAR: Ajuts del Programa d’atenció social a les persones amb discapacitat per a l’any 2013
BENESTAR: Ajuts de suport a l’autonomia en la pròpia llar per a l’any 2013 ECONOMIA: Modificació dels criteris d’aplicació de la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 mentre no entrin en vigor els del 2013
EDUCACIÓ: Calendari de desplegament de la Llei d'educació HABITATGE: Protecció als deutors hipotecaris, reestructuració de deute i lloguer social

L'ocupació pública entre l'ajust i la innovació

Aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya els dies 3 i 5 de juny de 2013 pretén combinar una anàlisi de les mesures d'ajust fiscal i institucional, i el seu efecte en l'ocupació pública tant des d'una perspectiva mediata i immediata com des d'una òptica estructural. No hi ha dubte que totes les mesures d'ajust estan tenint (i tindran) conseqüències importants sobre el model d'ocupació pública local. Es tracta, en primer lloc, d'identificar quines són aquestes afectacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió, finançament, valoració i assignació de recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc els dies 23, 27 i 29 de maig, per tal de millorar els coneixements, les tècniques i les habilitats dels gestors públics locals, potenciar el desenvolupament de les competències dels comandaments i afavorir així la millora del bon govern local; i conèixer les diferents tècniques i les eines que els permetin realitzar un plantejament estratègic i una gestió més eficient dels recursos econòmics en els seus respectius llocs de responsabilitat. Està adreçat principalment a gestors i tècnics de l’Administració local que necessitin tenir coneixement en l’àmbit de la planificació econòmica i la gestió del pressupost en un context de contenció econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

El cost d'urbanització en època de crisi

La jornada pretén fer una reflexió sobre les diferents components dels actuals costos d’urbanització amb una mirada cap a la seva racionalització, especialment en un context de crisi econòmica. L'organitza el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports a Barcelona el proper dia 30 de maig de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Ajuts del Programa d’atenció social a les persones amb discapacitat per a l’any 2013

L’ordre aprova les bases que han de regir la concessió dels ajuts del Programa d’atenció social a les persones amb discapacitat per a l’any 2013, que es detallen al seu annex núm. 1. Igualment l’ ordre també obre la convocatòria. Aquest Programa té per objecte facilitar els ajuts econòmics necessaris per al desenvolupament de l’autonomia personal de les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, amb mesures compensatòries per tal de millorar-ne la qualitat de vida i fomentar-ne la integració social. La partida pressupostària amb càrrec a la qual s’imputaran els ajuts corresponents és 5000 D/480000100/315K. La quantia màxima inicialment disponible és d’1.000.000,00 d’euros. El crèdit inicialment disponible es podrà modificar d’acord amb la normativa vigent. Les sol·licituds s’han de presentar en el formulari de sol·licitud que es facilitarà a les dependències del Departament de Benestar Social i Família (que trobareu detallades a www.gencat.cat/benestarsocialifamilia/registres o a través d’Internet, al web: www.gencat.cat/benestarsocialifamilia/formularis). Els formularis de sol·licitud, degudament emplenats, han d’anar acompanyats amb els documents que s’indiquen a l’annex 1 (base 4) per acreditar el compliment dels requisits, i s’han de presentar a les dependències del Departament de Benestar Social i Família, sens perjudici del que disposa l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació necessària és de dos mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Ajuts de suport a l’autonomia en la pròpia llar per a l’any 2013

L’ordre aprova les bases que han de regir aquesta convocatòria, que es detallen als seu annex núm. 1, i també obre la convocatòria per a la concessió dels ajuts de suport a l’autonomia en la pròpia llar per a l’any 2013. La partida pressupostària amb càrrec a la qual s’imputaran aquests ajuts és la 5000 D/480000100/3150 del pressupost per a l’any 2013. La quantia màxima inicialment disponible és de 350.000,00 euros. El crèdit inicialment disponible es podrà modificar d’acord amb la normativa vigent. Les sol·licituds s’han de formalitzar emplenant el formulari de sol·licitud normalitzat que es pot obtenir a les dependències del Departament de Benestar Social o a través d’Internet al web del Departament www.gencat.cat/benestarsocialifamilia/formularis. Els formularis de sol·licitud, degudament emplenats, i els documents que s’indiquen a l’annex 1 per acreditar el compliment dels requisits s’han de presentar a les dependències del Departament de Benestar Social i Família en el termini establert a la convocatòria, sens perjudici del que disposa l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix, les sol·licituds també es poden presentar electrònicament des de la pàgina web de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT): gencat.cat/benestarsocialifamilia/ovt/3020. Per poder presentar la sol·licitud electrònicament cal que es disposi de certificat digital personal. Si la sol·licitud es fa per mitjans electrònics, es podrà fer el seguiment de l’estat de la sol·licitud des de l’apartat “La meva carpeta” de la pestanya “Serveis de l’Oficina” del portal de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT). Les persones sol·licitants que ja hagin acreditat les condicions exigides anteriorment davant de qualsevol òrgan o dependència del Departament de Benestar Social i Família no caldrà que ho tornin a fer, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació de la documentació o que les dades no hagin experimentat cap modificació. En aquest cas, n’hi haurà prou amb una declaració de la persona sol·licitant, que s’inclou en el mateix formulari de sol·licitud, en el sentit que no s’han produït modificacions en les dades que consten en la documentació presentada anteriorment. S’hi ha d’especificar l’expedient per al qual es va aportar la documentació esmentada, la unitat de gestió davant la qual es va presentar i l’any de presentació. El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació necessària és de dos mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Modificació dels criteris d’aplicació de la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 mentre no entrin en vigor els del 2013

El decret modifica les limitacions de crèdit previstes al decret de pròrroga pressupostària vigent, per adaptar-les a la nova previsió d’objectiu de dèficit de l’1,2% que el Ministeri d’Hisenda ha fixat per al conjunt de les comunitats autònomes. Aquesta modificació afecta la despesa prorrogada dels capítols 2 (despeses de béns i serveis), 4 (transferències corrents), 5 (fons de contingència), 6 (inversions reals), 7 (transferències de capital) i 8 (variació d’actius financers). En aquests capítols, s’amplia del 72 al 86% el volum de recursos respecte del pressupost inicial de 2012. Els capítols 3 i 9, destinats al pagament d’interessos i a l’amortització de deute, es mantenen prorrogats en la seva totalitat, mentre que les despeses de capítol 1 (personal) s’ajusten a les dotacions pressupostades el 31 de desembre del 2012. El decret també deroga l’article 8 del text anterior, que limitava els procediments d’atorgament de subvencions de la Generalitat i de les entitats del sector públic, així com l’article 3.1.B pel qual desapareix la limitació de la disposició de crèdit per a inversions dels capítols 6, 7 i 8.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Calendari de desplegament de la Llei d'educació

L’Acord actualitza, segons les noves realitats, el calendari de desplegament de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, aprovat per Acord GOV/181/2009, de 3 de novembre, en el sentit d’establir que el seu compliment es dugui a terme de forma gradual en la mesura que les disponibilitats pressupostàries ho permetin i, en qualsevol cas, en el termini màxim de vuit anys establert a la disposició addicional primera de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, fins al 16 de juliol de 2017.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Protecció als deutors hipotecaris, reestructuració de deute i lloguer social

La llei consta de quatre capítols. El primer capítol preveu la suspensió immediata i per un termini de dos anys dels desnonaments de les famílies que es trobin en una situació d'especial risc d'exclusió. El Capítol II introdueix millores al mercat hipotecari. Especialment rellevant és el fet que, per a les hipoteques constituïdes sobre l’habitatge habitual, es limitaran els interessos de demora que poden exigir les entitats de crèdit a tres vegades l'interès legal dels diners. El Capítol III recull diferents modificacions a la Llei d'enjudiciament civil amb la finalitat de garantir que l'execució hipotecària es realitza de manera que els drets i interessos del deutor hipotecari siguin protegits de manera adequada i, en el seu conjunt, s'agiliti i flexibilitzi el procediment d'execució. Finalment, el Capítol IV modifica el Reial decret-llei 6/2012, de 9 de març, de mesures urgents de protecció de deutors hipotecaris sense recursos, tant pel que afecta l'àmbit d'aplicació, com quant a les característiques de les mesures que poden ser adoptades. Addicionalment, aquesta llei inclou un mandat al Govern perquè emprengui immediatament les mesures necessàries per impulsar, amb el sector financer, la constitució d'un fons social d'habitatges destinats a oferir cobertura a aquelles persones que hagin estat desallotjades del seu habitatge habitual per l'impagament d'un préstec hipotecari. Aquest fons hauria de mobilitzar un ampli parc d'habitatges, propietat de les entitats de crèdit, en benefici d'aquelles famílies que només poden accedir a un habitatge quan les rendes s'ajustin a l'escassetat dels seus ingressos.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic