100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 373 - 14/06/2013]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local Perfeccionament del personal administratiu de les entitats locals
Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions MEDI AMBIENT: Canvis en la prevenció i control integrats de la contaminació i en els residus i sòls contaminats
SALUT: Explotació, transport, experimentació i sacrifici d’animals  

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

En la primera part de la sessió s’analitzarà la relació entre ocupació pública, dret intern i jurisprudència europea, i s'hi tractaran amb detall les principals figures de les directives i de la recent jurisprudència comunitària, amb rellevància sobre les relacions laborals i sobre el model de l’empleat públic –tant funcionari com laboral- a Espanya. L’objectiu de la segona part de la sessió és abordar, entre d’altres qüestions, l’àmbit d’aplicació de la Llei orgànica de protecció de dades i la seva normativa de desenvolupament respecte de la gestió de RH que duu a terme l’Ajuntament (i també respecte del personal d’empreses públiques que són gestionades per la pròpia entitat matriu); les diferents modalitats de tractament de dades personals en procediments de selecció de personal, en la contractació de personal i durant el desenvolupament de la relació laboral o administrativa; en la gestió de plans de pensions i assegurances de vida; en la prevenció de riscos laborals i l’accés a la informació per part de delegats de prevenció i comitè de seguretat i salut; en l’ús de controls empresarials basats en les TIC (monitorització navegació per Internet, correu electrònic, etc.) i en les relacions amb els representants sindicals i els límits del dret d’accés a la informació.
> Més informació > Tornar al Sumari

Perfeccionament del personal administratiu de les entitats locals

La Federació de Municipis ha programat aquest curs amb la finalitat de refrescar i actualitzar els coneixements sobre el procediment administratiu. Tindrà lloc a Barcelona el 21 de juny i 3el 3, 4, 9 i 10 de juliol, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions

Adreçat a responsables de la gestió econòmica de les subvencions de l'Administració local de Catalunya que elaboren propostes de decisió i supervisen els procediments de gestió, el curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, els dies 25 i 27 de juny i 2 de juliol, donarà a conèixer els criteris de la gestió de la justificació en la matèria de subvencions.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en la prevenció i control integrats de la contaminació i en els residus i sòls contaminats

La Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, incorpora com a novetats més importants les següents: modifica lleugerament l'actual àmbit d'aplicació de l'annex I relatiu a les activitats a les quals s'aplica la norma per cobrir tipus d'instal·lacions addicionals, i ho concreta i amplia més en relació amb determinats sectors (per exemple, tractament de residus); se simplifica i esclareix la tramitació administrativa relativa a l'autorització ambiental integrada, tant pel que fa al seu atorgament com a la seva modificació i revisió; igualment disposa requisits mínims per a la inspecció i per als informes de compliment; i estableix normes relatives al tancament de les instal·lacions, la protecció del sòl i les aigües subterrànies, tot això amb l'objectiu d'augmentar la coherència de les pràctiques actuals en l'atorgament dels permisos. La Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de novembre, sobre les emissions industrials, inclou un seguit de modificacions que s'incorporen a l'ordenament espanyol a través de la modificació de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, per a la seva adequació a la Directiva d'emissions industrials. Aquesta modificació de la llei suposa un avanç en la simplificació administrativa. En aquest sentit, s'ha reduït el termini del procediment d'atorgament de l'autorització ambiental integrada de deu a nou mesos. En aquesta reducció, s'ha tingut en consideració que s'ha suprimit el requeriment addicional amb un mes de termini a l'organisme de conca, en el cas que aquest no hagués emès l'informe d'admissibilitat d'abocament en el termini de sis mesos. En aquesta línia de reducció de càrregues, s'ha suprimit la necessitat d'aportar documents en els procediments de revisió i actualització de l'autorització, quan ja haguessin estat aportats amb motiu de la sol·licitud d'autorització original. Una altra mesura de simplificació administrativa és la supressió del deure de renovació de l'autorització. Aquesta renovació implicava que el titular, transcorreguts vuit anys des de l'atorgament de l'autorització ambiental integrada, havia de sol·licitar la seva renovació a l'òrgan competent amb una antelació mínima de deu mesos abans del venciment d'aquest termini. D'aquesta forma es garantia l'adequació de les condicions de l'autorització al pas del temps. Ara és l'òrgan ambiental competent, mitjançant un procediment simplificat, qui garanteix l'adequació de l'autorització. Així, les autoritzacions es revisaran dins els quatre anys següents a la publicació de les conclusions relatives a les MTD. A l'efecte de garantir la transposició adequada de la Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, sobre emissions industrials, s'estableix com a disposició transitòria un procediment d'actualització de les autoritzacions ja atorgades, en virtut del qual, l'òrgan ambiental competent d'ofici comprovarà, mitjançant un procediment simplificat, l'adequació de l'autorització a les prescripcions de la nova directiva. S'estableix com a data limiti per a l'actualització de les autoritzacions el 7 de gener de 2014. Després del procés d'actualització de les autoritzacions ja atorgades, aquestes es revisaran seguint les noves pautes en matèria de revisió que aquesta llei incorpora. En relació amb la protecció del sòl i de les aigües subterrànies s'incorpora, entre la documentació necessària per sol·licitar l'autorització ambiental integrada, la presentació d'un informe base o informe de la situació de partida com a instrument, que permeti, en la mesura del possible, realitzar una comparació quantitativa entre l'estat de l'emplaçament de la instal·lació descrita en l'informe i l'estat d'aquest emplaçament després del cessament definitiu d'activitats, a fi de determinar si s'ha produït un increment significatiu de la contaminació del sòl i de les aigües subterrànies. L'informe base haurà de contenir, com a mínim, la informació relativa a les dades sobre la utilització actual i, si estigués disponible, la relativa als usos previs del terreny; així mateix s'inclouran les dades que reflecteixin l'estat del sòl i de les aigües subterrànies respecte de les substàncies perilloses rellevants, les quals comprendran, almenys, les que vagin a ser utilitzades, produïdes o emeses per la instal·lació que es tracti. La transposició d'aquests canvis es duu a terme a través de la modificació dels següents articles de la Llei 16/2002, d'1 de juliol: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 30, 31, 32, les disposicions finals primera i setena, i els annexos 1, 3, 4 i 5. Igualment, i a fi de donar coherència a altres preceptes de la mateixa llei, se suprimeixen l'article 25, les disposicions addicionals primera i segona, les disposicions transitòries primera i segona, les disposicions finals tercera, quarta i cinquena, i l'annex 2; finalment, s'afegeixen un nou article 22 bis i tres noves disposicions transitòries. Per tant, el text modificat de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, juntament amb el seu reglament de desenvolupament garantirà la transposició dels preceptes que figuren en l'article 80 de la Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, d'emissions industrials. També es modifica, a l'efecte de l'harmonització amb la nova regulació de l'autorització ambiental integrada, el termini de vigència de les autoritzacions de residus incloses en l'article 27 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, pel que fa a instal·lacions incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei 16/2002, d'1 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Explotació, transport, experimentació i sacrifici d’animals

La llei modifica quatre articles de la Llei 32/2007, de 7 de novembre, per adaptar-la a l'evolució dels coneixements en matèria de benestar dels animals, tant referent al seu àmbit d'aplicació com en la supressió de certes definicions. S'inclou a més un esment exprés a l'aplicació de la normativa de la UE als procediments i projectes, que han de ser regulats, avaluats i autoritzats en els termes establerts en la mateixa. Així mateix, i a fi de proporcionar un clar compliment de la normativa comunitària, que exigeix resolució expressa, s'estableix el sentit desestimatori del silenci administratiu en l'autorització dels projectes. En definitiva, mitjançant aquestes modificacions aquesta llei surt al pas d'una distorsió detectada en l'actualitat en relació amb l'àmbit d'aplicació de la Directiva 2010/63/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2010 i la legislació nacional, pel que fa a la categorització dels animals utilitzats per a experimentació i altres finalitats científiques o educatius, i de resolució expressa de les sol·licituds d'autorització dels projectes.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic