100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 375 - 28/06/2013]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local FONS EUROPEUS: Modificació del Programa operatiu dels fons FEDER Catalunya, tram local, 2007-2013
MEDI AMBIENT: Ajuts per als projectes de foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals URBANISME: Rehabilitació, regeneració i renovació urbanes

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

En la primera part de la sessió s’analitzarà la relació entre ocupació pública, dret intern i jurisprudència europea, i s'hi tractaran amb detall les principals figures de les directives i de la recent jurisprudència comunitària, amb rellevància sobre les relacions laborals i sobre el model de l’empleat públic –tant funcionari com laboral- a Espanya. L’objectiu de la segona part de la sessió és abordar, entre d’altres qüestions, l’àmbit d’aplicació de la Llei orgànica de protecció de dades i la seva normativa de desenvolupament respecte de la gestió de RH que duu a terme l’Ajuntament (i també respecte del personal d’empreses públiques que són gestionades per la pròpia entitat matriu); les diferents modalitats de tractament de dades personals en procediments de selecció de personal, en la contractació de personal i durant el desenvolupament de la relació laboral o administrativa; en la gestió de plans de pensions i assegurances de vida; en la prevenció de riscos laborals i l’accés a la informació per part de delegats de prevenció i comitè de seguretat i salut; en l’ús de controls empresarials basats en les TIC (monitorització navegació per Internet, correu electrònic, etc.) i en les relacions amb els representants sindicals i els límits del dret d’accés a la informació.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Modificació del Programa operatiu dels fons FEDER Catalunya, tram local, 2007-2013

El Departament de Governació i Administracions Públiques va aprovar mitjançant les ordres GAP 442/2008, de 14 d’octubre; 520/2008, de 28 de novembre; 522/2008, de 28 de novembre; 545/2008, de 2 de desembre; 538/2010, de 18 de novembre i 131/2009, de 23 de març, les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER, per al període 2007-2013, i va convocar el termini de presentació de sol·licituds per al quadrienni 2007-2010 (eixos 2 i 4 i eixos 1 Girona, Lleida i Tarragona) i per al quinquenni 2007-2011 (eix 1 Barcelona i Catalunya). Aquestes ordres van ser modificades. La modificació va consistir a donar un nou redactat a l’article que regulava el període per executar i pagar despeses d’aquestes convocatòries, fins al 31 de desembre de 2010 i només per als ens que en aquesta data, haguessin justificat, degudament, haver iniciat la seva execució, de manera que es va ampliar el termini fins al 31 de desembre de 2011, excepte a l’Ordre GAP/131/2009, de 23 de març, que el va ampliar fins al 31 de desembre de 2012. L’Ordre GAP/131/2009, de 23 de març, també va ser modificada en la base 13.9, en relació amb l’avançament mitjançant bestreta del cofinançament del 25% de la Diputació de Barcelona. Ateses les nombroses peticions dels beneficiaris per sol·licitar una pròrroga de 6 mesos per certificar la despesa total elegible de cofinançament assignat, el 8 de febrer de 2012, el director general d’Administració Local va dictar una resolució atorgant una pròrroga de 6 mesos per certificar, a l’aplicació SIFECAT, la despesa total elegible de cofinançament assignat, als beneficiaris que a data límit de justificació de 31 de desembre de 2011, haguessin executat i pagat el 70% de la despesa elegible i haguessin demanat pròrroga; per a aquests beneficiaris la data límit de certificació va quedar per al 30 de juny de 2012. Així mateix, el 21 de febrer de 2013, i per als beneficiaris regits per l’Ordre GAP/131/2009, de 23 de març, que a la data límit de justificació de 31 de desembre de 2012 haguessin certificat el 70% de les actuacions i haguessin certificat, a l’aplicació SIFECAT, el 50% de la despesa elegible, la data de certificació total es va establir per al 30 de juny de 2013. En conseqüència, es considera necessari modificar les bases aprovades per tal que recullin els nous terminis establerts a les pròrrogues atorgades.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Ajuts per als projectes de foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals

La resolució aprova les bases i fa pública la convocatòria d’ajuts per al 2013 destinada als ens locals de Catalunya per fomentar la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals. Aquesta convocatòria es regeix per les bases que es publiquen a l’annex d’aquesta resolució. El termini per presentar sol·licituds en aquesta convocatòria començarà l'endemà de la data de publicació d’aquesta resolució al DOGC i finalitzarà el 20 de setembre de 2013, inclòs. L’import total, de dos milions d’euros, que s’assigna a la convocatòria per al 2013, s’aplicarà a la partida pressupostària provinent del Fons de Gestió de Residus. Es destinarà un milió d’euros a projectes de nova implantació o d’ampliació en l’àmbit de la recollida selectiva de la FORM i un milió d’euros a projectes de millora de la recollida selectiva de la FORM, tal com es descriuen a les bases. L’assignació pressupostària d’aquesta convocatòria pot ser objecte d’ampliació d’acord amb la normativa d’aplicació i segons la disponibilitat pressupostària. Els fons no emprats en aquesta convocatòria tornaran al fons de gestió del cànon.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Rehabilitació, regeneració i renovació urbanes

Els objectius d’aquesta llei són potenciar la rehabilitació edificadora i la regeneració i renovació urbanes, eliminant traves actualment existents i creant mecanismes específics que la facin viable i possible; oferir un marc normatiu idoni per permetre la reconversió i reactivació del sector de la construcció, trobant nous àmbits d'actuació, en concret en la rehabilitació edificadora i en la regeneració i renovació urbanes; i fomentar la qualitat, la sostenibilitat i la competitivitat, tant en l'edificació, com en el sòl, apropant el nostre marc normatiu al marc europeu, sobretot en relació amb els objectius d'eficiència, estalvi energètic i lluita contra la pobresa energètica. Per aconseguir aquests objectius la nova llei, al marge d’omplir els buits legals existents, també modifica diverses normes en vigor, tant per eliminar aquells obstacles que impedeixen avui aconseguir els objectius proposats, com per adaptar els existents als nous: el text refós de la Llei de sòl, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, la Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible, el Reial decret-llei 8/2011, d'1 de juliol, de mesures de suport als deutors hipotecaris, de control de la despesa pública i cancel•lació de deutes amb empreses i autònoms contretes per les entitats locals, de foment de l'activitat empresarial i impuls de la rehabilitació i de simplificació administrativa, la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, el Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació i la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal. En alguns casos puntuals, la modificació inclou la derogació de determinats preceptes. Els tres objectius assenyalats s'alineen amb la Directiva 2010/31/UE, en la mesura en què la present llei persegueix promoure l'eficiència energètica i atendre als desafiaments provocats pel canvi climàtic.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic