100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 376 - 05/07/2013]
ECONOMIA: Morositat de les administracions públiques i suport a entitats locals amb problemes financers FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER 2007-2013 i presentació de sol·licituds 2007-2013, eix 1 àmbit Diputació de Barcelona
FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Girona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007-2013 i sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1. FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007-2013, eix 1
FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007–2013 FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER, eix 1
FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007–2013, eixos 2 i 4  

ECONOMIA: Morositat de les administracions públiques i suport a entitats locals amb problemes financers

Amb aquest reial decret llei s’inicia una nova fase del mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les comunitats autònomes i entitats locals -en la qual es podran incloure les obligacions pendents de pagament amb els proveïdors que siguin vençudes, líquides i exigibles, amb anterioritat al 31 de maig de 2013-, entenent com a proveïdors els titulars d'un dret de crèdit derivat, entre altres, de les següents relacions jurídiques: contractes d'obres, concessió d'obres públiques, gestió de serveis públics, també en la seva modalitat de concessió, incloent la subvenció que s'hagués pactat a càrrec de les comunitats autònomes o entitats locals, serveis, subministraments, de col·laboració entre el sector públic i el sector privat, i els contractes privats de creació i interpretació artística i literària o espectacles, d'acord amb el previst en el TRLCSP; els contractes previstos en la Llei 31/2007, de 30 d'octubre, sobre procediments de contractació als sectors de l'aigua, l'energia, els transports i els serveis postals; i els encàrrecs de gestió en els quals l'entitat encomanada tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic de l'Administració i no es trobi inclosa en la definició de comunitat autònoma ni entitat local en l'àmbit dels seus respectius subsectors. Com a complement a les mesures previstes en el Títol I en relació al mecanisme de finançament per al pagament dels proveïdors, el reial decret-llei posa a la disposició dels municipis que es trobin en situacions d'especial dificultat un conjunt de mesures extraordinàries i urgents de suport a la liquiditat, de caràcter temporal i voluntari, que els permeti fer front a aquests problemes, sempre que compleixin amb les degudes condicions fiscals i financeres, tal com exigeix la disposició addicional primera de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Entre aquestes mesures destaquen les relatives a l'àmbit de la participació dels tributs de l'Estat, als deutes generats amb els creditors públics, al règim d'endeutament o al finançament dels romanents de tresoreria negatius. Aquestes mesures es posen a disposició només d'aquells municipis que presentin majors problemes de liquiditat, pel que s'han establert una sèrie de criteris que determinaran l’elegibilitat dels municipis. Serà el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques qui determini d'entre les mesures sol·licitades pel municipi elegible les que resulten d'aplicació per adaptar-se millor als seus problemes concrets. D'altra banda, sobre la base del compliment d'un pla d'ajust s'han inclòs un conjunt de condicions, tant de caràcter general com a específic, en funció de les mesures que els resultin d'aplicació, que hauran de complir els municipis als quals s'apliqui el previst en aquest reial decret-llei. El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques s'encarregarà del seguiment i control dels esmentats plans d'ajust i podrà sol·licitar i tenir accés a tota la informació del municipi que estimi rellevant. L'incompliment dels compromisos continguts en el pla d'ajust comportarà l'anul·lació de les mesures de suport que s'haguessin pogut adoptar.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER 2007-2013 i presentació de sol·licituds 2007-2013, eix 1 àmbit Diputació de Barcelona

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/366/2010, de 22 de juny, modificada per l’Ordre GRI/301/2011, de 31 d’octubre, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de l’àmbit territorial de la Diputació de Barcelona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER per al període de 2007 – 2013, i s’obre convocatòria per presentar sol·licituds per al període 2007 – 2013, eix 1, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades a 31 de desembre de 2013. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2013, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Girona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007-2013 i sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1.

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/171/2010, de 18 de març, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Girona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER per al període de 2007 – 2013, i obre convocatòria per presentar sol·licituds per al període 2007 – 2013, eix 1, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2013. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2013, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007-2013, eix 1

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GRI/21/2012, de 2 de febrer, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER per al període de 2007 – 2013, i s’obre convocatòria per presentar sol·licituds per al període 2007 – 2013, eix 1, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades a 31 de desembre de 2014. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2014, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER 2007–2013

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/170/2010, de 18 de març, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel FEDER per al període de 2007 – 2013, i obre convocatòria per presentar sol·licituds per al període 2007 – 2013, eix 1, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007, i com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2013. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2013, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER, eix 1

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/169/2010, de 22 de març, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER per al període de 2007-2013, i s’obre la convocatòria per presentar sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2013. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2013, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007–2013, eixos 2 i 4

L’ordre modifica l’article 6 de l’Ordre GRI/8/2012, de 26 de gener, modificada per l’Ordre GRI/132/2012, de 4 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007 – 2013, eixos 2 i 4, i s’obre la convocatòria per presentar sol·licituds, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades a 31 de desembre de 2014. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2014, un termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa de fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic