100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 377 - 15/07/2013]
BENESTAR: S’amplia l’import de les subvencions en matèria d’infància i adolescència del Departament de Benestar Social i Família per a ajuntaments de menys de vint mil habitants exercici 2013 EDUCACIÓ: Ajuts per a la promoció i el subministrament de fruites i hortalisses a l’alumnat de centres educatius dins el marc d’un pla de consum de fruita a les escoles
MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per als projectes de foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals OCUPACIÓ: Canvis en les subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’orientació per a l’ocupació
OCUPACIÓ: Canvis en les subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’orientació per a l’ocupació CONTRACTES: Índexs que intervenen en les fórmules de revisió de preus dels contractes públics
EUROPA: Criteris i el procediment per determinar i repercutir les responsabilitats per incompliment del Dret de la UE  

BENESTAR: S’amplia l’import de les subvencions en matèria d’infància i adolescència del Departament de Benestar Social i Família per a ajuntaments de menys de vint mil habitants exercici 2013

L’import màxim de la dotació econòmica de les subvencions previstes per la resolució BSF/903/2013, de 17 d’abril, fixat inicialment, en el punt segon de la mateixa Resolució, en 790.000,00 euros, amb càrrec a la partida BE 06 D/460000100/318D/0000 del pressupost vigent del Departament de Benestar Social i Família per a l’any 2013, s’amplia en un import addicional de 210.000,00 euros i queda establert en un import màxim d’1.000.000,00 d’euros. Aquesta dotació màxima es pot ampliar en un 20 per cent del seu import amb càrrec a la mateixa partida del pressupost del Departament de Benestar Social i Família per a l’any 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Ajuts per a la promoció i el subministrament de fruites i hortalisses a l’alumnat de centres educatius dins el marc d’un pla de consum de fruita a les escoles

L’ordre aprova les bases reguladores dels ajuts destinats a la distribució de fruites i hortalisses a l’alumnat de centres educatius administrats o reconeguts per les autoritats competents, en el marc del Pla de consum de fruita als centres educatius. Els productes a subministrar poden ser préssecs, nectarines, prunes, peres, pomes, cireres, albercocs, taronges, mandarines, maduixots, plàtans, raïm, kiwis, pastanagues, tomàquets mini (cirerol i pera). L’ordre també obre el termini de sol·licitud de participació dels centres educatius al Programa i n’aprova el procediment de tramitació telemàtica de les sol·licituds de centres educatius que s’especifica a l’annex 2. Els centres educatius que vulguin participar en el Pla han de lliurar al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Ordre al DOGC la sol·licitud de participació en el Pla amb indicació dels nivells educatius que hi participaran i el nombre d'alumnes de cada nivell, i s'han de comprometre, per escrit, al compliment de les obligacions descrites a l'apartat 6.3 de les bases reguladores que conté l'annex 1. Les sol·licituds s'han de presentar dins el termini establert, adreçades a la Direcció General d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, d'acord amb el que estableix l'apartat 6 de les bases reguladores esmentades. En cas de manca de disponibilitat pressupostària per atendre totes les sol·licituds, es prioritzaran amb els criteris següents: • En primer lloc, i atès que es tracta d'un Programa que té com a objectiu crear hàbits de consum saludable, s'atendran les sol·licituds dels centres educatius que ja han participat en el Programa en els cursos anteriors. Prioritzant, en cas necessari, en funció de la titularitat de l'escola: primer les sol·licituds dels centres educatius que siguin de titularitat pública, després els de titularitat privada que estiguin concertats i en darrer lloc els privats no concertats. No obstant això, s'exclouran del programa aquells centres educatius en què en els controls realitzats, durant els cursos esmentats, s'hagi verificat que no han complert les obligacions establertes. • En segon lloc, els centres educatius que hi participen per primera vegada seguint els mateixos criteris de titularitat. En cas que no es puguin atendre totes les sol·licituds d'un grup, l'acceptació es farà atenent l'ordre de presentació de la sol·licitud. El termini màxim per resoldre de manera motivada i notificar la resolució expressa a la persona sol·licitant serà de tres mesos, a comptar des de la data de presentació de sol·licitud. En cas de manca de resolució expressa la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per als projectes de foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals

La resolució modifica les bases 1.6 i 11.1 de la Resolució TES/1348/2013, de 19 de juny, que quedaran redactades de la manera següent: “ 1.6.- Les actuacions a subvencionar seran les realitzades a partir de l'1 de gener de 2013 i fins a 24 mesos a partir de la data de resolució d'atorgament de la subvenció.” “11.1 Terminis Els beneficiaris de la subvenció hauran d’executar l’actuació d’aquesta convocatòria en el termini comprès des de l’1 de gener de 2013 fins a 24 mesos a comptar a partir de la data de la resolució d’atorgament de la subvenció. El termini màxim de justificació serà d’un mes a comptar des de la data de finalització del termini d’execució fixat a la base 1.6.”
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Canvis en les subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’orientació per a l’ocupació

Aquesta ordre té per objecte modificar l’article 26.1 i l’annex 2 de l’Ordre EMO/250/2012, de 28 d’agost, per la qual s’estableixen les bases reguladores i s’obre la convocatòria per a l’any 2012 per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’Orientació per a l’Ocupació (DOGC núm. 6207, de 05.09.2012). L’annex 2 d’aquesta ordre determina els aspectes metodològics inherents a la implementació del programa introduint un nou disseny modular amb uns requeriments metodològics diferents als realitzats en anteriors convocatòries. Transcorreguts tres mesos des de la posada en marxa d’aquest programa d’orientació s’ha realitzat una avaluació del seu funcionament que ha posat de manifest aspectes de caràcter metodològic que s’han de modificar per assolir la flexibilitat necessària que permeti donar al ciutadà un servei d’orientació més àgil, eficaç i adaptat a les seves necessitats. D’una banda, el disseny modular de l’itinerari d’orientació s’ha d’adaptar a les característiques de cada persona sense que estigui condicionat a la realització d’uns mòduls predeterminats. Per altra banda, atès que les capacitats d’aprenentatge i assoliment d’objectius varien per a cada persona, és convenient adaptar la temporalització dels mòduls al grup amb que s’està treballant. I, amb la finalitat de comprovar el nivell d’assoliment dels objectius i valorar la necessitat o no de participar en altres mòduls, ha de quedar a criteri del personal tècnic de l’entitat la realització de la tutoria de seguiment en els moments del procés d’orientació que consideri oportú. Aquestes modificacions són de caràcter metodològic i no alteren els elements valorats en el procediment de concurrència, com són la descripció dels continguts, la definició d’objectius i/o les dinàmiques que les entitats han proposat per a l’assoliment dels objectius de cada un dels mòduls previstos a l’annex 2 de l’Ordre EMO/250/2012, de 28 d’agost, i, per tant, no afecten les condicions seguides en el procediment de concurrència competitiva. La modificació de l’article 26.1 de l’Ordre esmentada respon a l’adaptació de l’estructura del SOC introduïda pel Decret 138/2013, de 12 de març, de modificació de funcions en els òrgans del Departament d’Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu, on es reestructuren i suprimeixen determinats òrgans que tenien atribuïdes les funcions de signar els convenis de col·laboració que se subscriguin per a la realització de pràctiques en empreses per part de les persones participants en les actuacions d’aquest Programa.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Canvis en les subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’orientació per a l’ocupació

Aquesta ordre té per objecte modificar l’article 26.1 i l’annex 2 de l’Ordre EMO/250/2012, de 28 d’agost, per la qual s’estableixen les bases reguladores i s’obre la convocatòria per a l’any 2012 per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions d’orientació i acompanyament a la inserció de la Xarxa d’Orientació per a l’Ocupació (DOGC núm. 6207, de 05.09.2012). L’annex 2 d’aquesta ordre determina els aspectes metodològics inherents a la implementació del programa introduint un nou disseny modular amb uns requeriments metodològics diferents als realitzats en anteriors convocatòries. Transcorreguts tres mesos des de la posada en marxa d’aquest programa d’orientació s’ha realitzat una avaluació del seu funcionament que ha posat de manifest aspectes de caràcter metodològic que s’han de modificar per assolir la flexibilitat necessària que permeti donar al ciutadà un servei d’orientació més àgil, eficaç i adaptat a les seves necessitats. D’una banda, el disseny modular de l’itinerari d’orientació s’ha d’adaptar a les característiques de cada persona sense que estigui condicionat a la realització d’uns mòduls predeterminats. Per altra banda, atès que les capacitats d’aprenentatge i assoliment d’objectius varien per a cada persona, és convenient adaptar la temporalització dels mòduls al grup amb que s’està treballant. I, amb la finalitat de comprovar el nivell d’assoliment dels objectius i valorar la necessitat o no de participar en altres mòduls, ha de quedar a criteri del personal tècnic de l’entitat la realització de la tutoria de seguiment en els moments del procés d’orientació que consideri oportú. Aquestes modificacions són de caràcter metodològic i no alteren els elements valorats en el procediment de concurrència, com són la descripció dels continguts, la definició d’objectius i/o les dinàmiques que les entitats han proposat per a l’assoliment dels objectius de cada un dels mòduls previstos a l’annex 2 de l’Ordre EMO/250/2012, de 28 d’agost, i, per tant, no afecten les condicions seguides en el procediment de concurrència competitiva. La modificació de l’article 26.1 de l’Ordre esmentada respon a l’adaptació de l’estructura del SOC introduïda pel Decret 138/2013, de 12 de març, de modificació de funcions en els òrgans del Departament d’Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu, on es reestructuren i suprimeixen determinats òrgans que tenien atribuïdes les funcions de signar els convenis de col·laboració que se subscriguin per a la realització de pràctiques en empreses per part de les persones participants en les actuacions d’aquest Programa.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTES: Índexs que intervenen en les fórmules de revisió de preus dels contractes públics

El Reial decret 1359/2011, de 7 d'octubre, pel qual s'aprova la relació de materials bàsics i les fórmules-tipus generals de revisió de preus dels contractes d'obres i de contractes de subministrament de fabricació d'armament i equipament de les administracions públiques, estableix en el seu article 1 i annex I la relació de materials bàsics a incloure en les fórmules de revisió de preus, donant amb això compliment a la primera part d'aquest mandat legal. A fi de donar compliment a aquest mandat legal, i fer plenament aplicable a la revisió de preus dels contractes públics, aquesta ordre aprova les regles que permeten determinar el valor mensual dels índexs de preus de cadascun dels materials que figuren en les citades fórmules.
> Més informació > Tornar al Sumari

EUROPA: Criteris i el procediment per determinar i repercutir les responsabilitats per incompliment del Dret de la UE

Aquest reial decret desenvolupa un procediment general de determinació i repercussió de les responsabilitats derivades dels incompliments del Dret de la Unió Europea. El procediment no té naturalesa sancionadora i es limita a derivar responsabilitats. Per a això s'estableixen els criteris i procediment a seguir per determinar i repercutir les esmentades responsabilitats. Entre d’altres supòsits, s’entén que existeix un incompliment quan es realitzin actuacions o omissions contràries al Dret de la Unió Europea i en particular, entre uns altres, en els següents suposats: • Transposició tardana de directives europees a l'ordenament jurídic. • Transposició incorrecta de directives europees a l'ordenament jurídic. • Adequació tardana o incorrecta de la normativa autonòmica a la legislació bàsica estatal dictada en compliment del Dret de la Unió Europea. • Manteniment en vigor o aprovació de normes contràries al Dret de la Unió Europea. • Falta d'execució o execució incorrecta de sentències, actes o decisions dictats per les institucions europees.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic