100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 380 - 06/09/2013]
Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible Seminari de Dret Local
Xarxes socials professionals a l’Administració Pública Preparació per a llocs de secretària
Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública Jornada sobre Transparència en la Contractació Pública
CONSUM: Funcionament de la cadena alimentària COSTES: Protecció i ús sostenible del litoral
DONA: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones DONA: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones dins l’exercici 2013
ECONOMIA: Mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers FESTES: Calendari oficial de festes laborals per a l’any 2014
GOVERN LOCAL: en relació amb diversos preceptes de la Llei de bases de règim local HISENDA: Normes per a la formulació de comptes anuals consolidats en l'àmbit del sector públic
JOVENTUT: Reglament de campaments juvenils JOVENTUT: Subvencions a projectes d’activitats en l’àmbit de la joventut dels ens locals
JUSTÍCIA: Centre d’Iniciatives per a la Reinserció JUSTÍCIA: Protocol d’execució de les diligències de llançament als partits judicials de Catalunya
OBRES I SERVEIS: Canvis en les terminis de les subvencions PUOSC 2013-2016 OCUPACIÓ: Suport a l'emprenedor i estímul del creixement i creació d'ocupació
OCUPACIÓ: Protecció dels treballadors a temps parcial i altres mesures urgents OCUPACIÓ: Subvencions per a actuacions de foment de l’ocupació, mitjançant programes de col·laboració social en administracions públiques
OCUPACIÓ: Subvencions destinades als programes de suport al desenvolupament local OCUPACIÖ: Ajuts destinats al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7 comarques
ORGANISMES: Reglament d’organització i funcionament del Comitè d'Ètica de la Policia de Catalunya ORGANISMES: Tribunal Català de Contractes del Sector Públic
PETITS MUNICIPIS: Fons de cooperació local de Catalunya 2013 SALUT: Comissió Interdepartamental de la Sida a Catalunya
SALUT: Pla interdepartamental d’interacció dels serveis sanitaris i socials TERRITORI: Àmbit de planificació territorial del Penedès

Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya per als dies 7, 14 i 21 d’octubre, aquest curs pretén presentar de manera clara i accessible eines que possibiliten el canvi organitzatiu a nivell micro i medio i conèixer els principals elements que possibiliten o impedeixen el canvi, i estratègies per superar-los. Se celebrarà a l’IdEC, UPF, Balmes, 134, de Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

Nova edició del Seminari de dret local, activitat formativa d’actualització permanent en aquesta especialitat, que es desenvolupa de manera ininterrompuda des de fa més de vint anys, organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, amb la col•laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El termini d’inscripcions finalitza el dia 25 de setembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Xarxes socials professionals a l’Administració Pública

El curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, donarà a conèixer els avantatges i inconvenients de les xarxes socials, i com es poden usar. Els participants estudiaran els conceptes clau per desenvolupar i entendre les diferents accions de comunicació existents a les xarxes socials. Tindrà lloc a Barcelona els dies 19 i 26 de setembre i 1 i 3 d’octubre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Preparació per a llocs de secretària

Amb l’objectiu de donar a conèixer les tasques i eines adients per poder gestionar les tasques del secretariat i adquirir totes aquelles habilitats necessàries per al seu bon desenvolupament, la Federació de Municipis de Catalunya programa aquest curs que es desenvoluparà els dies 19 i 26 de setembre i 3 i 19 d’octubre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona els dies 25 i 27 de setembre i 2 i 4 d’octubre de 2013, pretén aprofundir en l'aplicació i l'organització del procediment administratiu, en benefici tant de la legalitat com de l'eficàcia i l'eficiència de la gestió pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada sobre Transparència en la Contractació Pública

Organitza aquesta jornada l’Oficina Antifrau de Catalunya i tindrà lloc el proper dia 11 d’octubre a la seu del Parlament de Catalunya. Al mes de juny de 2010 l’OAC va organitzar unes primeres jornades sobre contractació que van resultar enormement profitoses per tos els que hi varen assistir, representants tant del sector públic com del sector privat. La Jornada d’aquest any s’organitza en col•laboració amb l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública, dependent del Departament de Presidència de la Generalitat. El període d'inscripcions finalitza el 13 de setembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Funcionament de la cadena alimentària

La llei té com a finalitat millorar el funcionament i la vertebració de la cadena alimentària. Per al compliment d'aquest objectiu, la llei s'estructura de la manera següent: Un Títol I de «Disposicions generals» que regula l'objecte i àmbit d'aplicació de la Llei, les seves finalitats, algunes definicions i la col·laboració que haurà de regir les relacions de les Administracions públiques competents en l'exercici de les actuacions que realitzin en el marc del que es disposa en aquesta llei.
> Més informació > Tornar al Sumari

COSTES: Protecció i ús sostenible del litoral

El dia 12 de juny de 2013 el Govern de la Generalitat va sol·licitar l’emissió de dictamen sobre la Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes (BOE núm. 129, de 30 de maig de 2013). Després de les corresponents sessions de deliberació, es va fixar com a data per a la votació i per a l’aprovació del Dictamen el dia 11 de juliol de 2013. El parer del Consell és el següent: • L’apartat dotze de l’article primer de la Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, pel que fa als paràgrafs primer i segon del nou apartat 6 de l’article 33 de la Llei de costes, vulnera les competències de la Generalitat de l’article 149.3.a de l’Estatut. • L’apartat setze de l’article primer de la Llei 2/2013, de 29 de maig, pel que fa al segon paràgraf del nou apartat 4 de l’article 49 de la Llei de costes, vulnera les competències de la Generalitat de l’article 140.1.d de l’Estatut. • L’apartat trenta-vuit de l’article primer de la Llei 2/2013, de 29 de maig, pel que fa al nou apartat 2 de l’article 119 de la Llei de costes, vulnera el principi d’autonomia local de l’article 140 de la Constitució. • L’ apartat quaranta-u de l’article primer de la Llei 2/2013, de 29 de maig, en la redacció que dóna a l’apartat 4 de la nova disposició addicional desena de la Llei de costes, vulnera les competències de la Generalitat de l’article 140.1.b de l’Estatut. • L’apartat 2 de la disposició addicional vuitena de la Llei 2/2013, de 29 de maig, en la mesura que atribueix l’aprovació del pla autonòmic que s’hi conté al Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, vulnera les competències de la Generalitat de l’article 144.1 de l’Estatut. • La resta dels preceptes de la Llei 2/2013, de 29 de maig, objecte de la sol·licitud de dictamen, no són contraris a la Constitució ni a l’Estatut.
> Més informació > Tornar al Sumari

DONA: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones

La resolució aprova les bases reguladores de les subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de les polítiques de dones que figuren a l’annex de la resolució.
> Més informació > Tornar al Sumari

DONA: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones dins l’exercici 2013

La resolució obre la convocatòria per a la concessió de subvencions de l’Institut Català de les Dones per a ens locals dins l’exercici 2013. Les subvencions que estableix aquesta convocatòria les regeixen la Resolució BSF/1805/2013, de 12 d’agost, per la qual s’aproven les bases per a la concessió de subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones (DOGC núm. 6444, de 22.8.2013), i la legislació vigent en matèria de subvencions. El formulari de sol·licitud i la documentació requerida en les bases d’aquesta convocatòria s’han de presentar pels mitjans telemàtics de l’extranet de les administracions catalanes, portal EACAT (www.eacat.cat), en els termes que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, el formulari de sol·licitud es pot trobar a www.eacat.cat i es destina exclusivament a l’Institut Català de les Dones com a organisme que les gestiona. Ha de quedar constància de les dades següents: número de registre d’entrada; data i hora de presentació; tipus de document i assumpte; identificació de la persona sol·licitant, i òrgan al qual s’adreça el formulari de sol·licitud. La dotació màxima de les subvencions que preveu aquesta resolució és de 460.000,00.euros amb càrrec a la partida D/460000100/3220 i 5.000,00 euros amb càrrec a la partida D/461000100/3220 del pressupost de l’Institut Català de les Dones. Es preveu un import addicional estimat d’un 40% de l’import actual, amb càrrec a la partida D/460000100/3220, a aplicar en funció de les disponibilitats pressupostàries. L’efectivitat de la quantia addicional resta condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en el moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. El termini de presentació del formulari de sol·licitud i de la documentació necessària és de 15 dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers

L'article 32.1 del Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, de mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers, estableix que «En el termini d'un mes des de l'entrada en vigor d'aquest Reial decret-llei, el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant Resolució de la Secretaria General de Coordinació Autonòmica i Local del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, publicarà la relació de municipis que podran sol·licitar, per una sola vegada, l'aplicació les mesures contingudes en el títol II del Reial decret-llei». Dins de l'esmentat termini la Secretaria General aprova el següent: 1r. La relació de municipis que es troben inclosos en l'àmbit subjectiu d'aplicació del Títol II de l'esmentat Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, per concórrer alguna de les situacions establertes en el seu article 21 és objecte de publicació en l'Oficina Virtual de Coordinació Financera amb les Entitats Locals fins a la finalització del termini indicat en el punt 3r. de la present Resolució. 2n. Tots els municipis podran consultar en la citada Oficina Virtual la seva inclusió en la relació citada mitjançant l'accés segur i protegit, utilitzant la identificació dels seus respectius usuari i contrasenya, que tenen assignats per a la remissió de la informació financera en aquella Oficina Virtual. 3r. En el termini de dos mesos des de la publicació de la present Resolució els municipis inclosos en aquella relació podran remetre la sol·licitud per acollir-se a les mesures del Títol II del Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, conformement al que es disposa en el seu article 32.2.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari oficial de festes laborals per a l’any 2014

Seran festes laborals a Catalunya durant l’any 2014 les següents: 1 de gener (Cap d’Any). 6 de gener (Reis). 18 d'abril (Divendres Sant). 21 d'abril (dilluns de Pasqua Florida). 1 de maig (Festa del Treball). 24 de juny (Sant Joan). 15 d'agost (l'Assumpció). 11 de setembre (Diada Nacional de Catalunya). 1 de novembre (Tots Sants). 6 de desembre (Dia de la Constitució). 8 de desembre (la Immaculada). 25 de desembre (Nadal). 26 de desembre (Sant Esteve). De les tretze festes esmentades a l’apartat a) precedent n’hi haurà una, a triar entre el 6 de gener (Reis), el 21 d’abril (dilluns de Pasqua Florida), el 24 de juny (Sant Joan) i el 26 de desembre (Sant Esteve), que tindrà el caràcter de recuperable. Les altres dotze seran de caràcter retribuït i no recuperable. D’acord amb el que estableixen el Decret 152/1997, de 25 de juny, i el Decret 146/1998, de 23 de juny, pels quals es modifica el Decret 177/1980, de 3 d’octubre, sobre el calendari de festes fixes i suplents al territori d’Era Val d’Aran, la festa del dia 26 de desembre (Sant Esteve) queda substituïda per la del 17 de juny (Festa d’Aran) A més de les festes esmentades es fixaran, mitjançant una ordre del Departament, dues festes locals, retribuïdes i no recuperables, a proposta dels ajuntaments.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN LOCAL: en relació amb diversos preceptes de la Llei de bases de règim local

El suplement del BOE núm. 183, de l’1-08-2013, publica la Sentència 143/2013, d’11 de juliol, dictada pel Ple del TC en el recurs d’inconstitucionalitat núm. 1598-2004, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra la disposició final primera i l’article primer de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, en quan dona nova redacció als següents articles de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local: 4.2, 4.3, 20.1 d), 70 bis.1, 70 bis.3, 85 bis, 122.5 d), 123.1 c), 128, 129, 130.1 B), 131, 132, 133 a), 135.3, 136 i 137. En la sentència esmentada, el TC ha decidit: “Desestimar aquest recurs d’inconstitucionalitat”.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Normes per a la formulació de comptes anuals consolidats en l'àmbit del sector públic

La Intervenció General de l'Administració de l'Estat va elaborar l'any 2006 un document sobre consolidació de comptes anuals en el sector públic que pretenia servir de base a qualsevol administració pública estatal, autonòmica o local que pretengués elaborar comptes anuals consolidats. Prenent com a base aquell document, la IGAE ha promogut la constitució d'un grup de treball en la Comissió de Comptabilitat Pública amb l'objectiu d'elaborar una Norma sobre Consolidació de Comptes en el Sector Públic. En l'article únic d’aquesta ordre, s'aproven aquestes normes com a marc comptable per a totes les administracions públiques. Per altra banda, la disposició transitòria única regula les regles per a l'aplicació de les Normes per a la formulació dels comptes anuals consolidats en el primer exercici que s'iniciï a partir de l'1 de gener de 2014 en aquelles entitats que haguessin formulat comptes consolidats amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present norma. La disposició derogatòria única estableix la derogació de totes les normes d'igual o inferior rang en el que contradiguin o s'oposin al que es disposa en la present ordre. La disposició final primera estableix que en aquells casos en els quals es produeixi una operació no prevista en aquestes Normes, s'atendrà al que estableixin les Normes de formulació de comptes anuals consolidats, aprovades per Reial decret 1159/2010, de 17 de setembre. La disposició final segona regula l'entrada en vigor de la present ordre l'endemà al de la seva publicació en el BOE, sent d'aplicació obligatòria en l'àmbit del sector públic estatal, a partir de l'1 de gener de 2014. En les entitats locals es preveu la seva aplicació, prèvia elaboració d'una adaptació a les normes de consolidació pel Ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, en l'elaboració dels comptes consolidats corresponents al tercer exercici d'aplicació de l'Adaptació del Pla General de Comptabilitat Pública, aprovat per Ordre EHA/1037/2010, de 13 d'abril, a l'Administració Local. Les normes sobre Consolidació de Comptes en el Sector Públic que s'aproven en aquesta ordre s'estructuren en quatre capítols i un annex, precedits d'una introducció en la qual s'expliquen les característiques fonamentals de la norma.
> Més informació > Tornar al Sumari

JOVENTUT: Reglament de campaments juvenils

El decret inclou, entre d’altres, les competències de les diverses administracions i identifica la Generalitat com la responsable de gestionar les comunicacions prèvies a l’inici de l’activitat, d’inscriure els campaments juvenils al registre corresponent, d’inspeccionar-los i, si escau, d’obrir i resoldre expedients sancionadors. Les activitats, públiques o privades, s’integraran a la Xarxa Catalana d’Instal·lacions Juvenils. Els ens locals i comarcals poden tenir competències sobre els campaments juvenils en els termes legalment previstos de transferència de competències de la Generalitat en matèria de joventut. Perquè puguin ser efectives cal que ambdues parts hagin signat un conveni. Els municipis també poden exercir aquestes potestats sobre els campaments, sempre que disposin de pressupost i personal propi per garantir-ne una correcta inspecció i control. El reglament concreta les obligacions de les diverses parts implicades. En aquest sentit, el Departament de Benestar Social i Família ha de prestar assessorament als ens locals i comarcals, oferir informació actualitzada a través de la seva pàgina web dels organismes públics que han assumit les competències sobre campaments juvenils, i posar a disposició del públic en general informació actual sobre aquestes activitats al conjunt de Catalunya. Per la seva banda, els ajuntaments i consells comarcals han d’informar la Generalitat sobre les comunicacions prèvies rebudes, proposar la seva inscripció al registre i notificar les resolucions derivades dels procediments d’inspecció i els procediments sancionadors. Els campaments juvenils s’han d’emplaçar en zones salubres, que no es puguin considerar perilloses per a la integritat física dels usuaris, i no es poden ubicar en zones de risc definides als plans de protecció civil, com llits secs de rius, torrenteres o terrenys amb risc d’inundació. Així mateix, les instal·lacions han de tenir una ubicació segura davant un possible perill d’incendi. Quan estiguin en zones forestals han de mantenir una franja de protecció de 25 metres sense vegetació ni arbustos. Alhora, cal acreditar el compliment de les mesures de seguretat en cas d’incendi i tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil davant d’usuaris i tercers.
> Més informació > Tornar al Sumari

JOVENTUT: Subvencions a projectes d’activitats en l’àmbit de la joventut dels ens locals

La resolució obre la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes d’activitats en l’àmbit de la joventut que elaborin els ens locals de Catalunya en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya per a l’any 2013 per a les línies que s’indiquen a continuació: a) Subvencions als ens locals amb pla local de joventut per a projectes d’activitats adreçades a persones joves. b) Subvencions als ens locals de menys de 3.000 habitants i sense pla local de joventut per a projectes d’activitats adreçades a persones joves. c) Subvencions als consells comarcals i al Consell General d’Aran per a l’execució dels plans d’actuació anuals dels serveis comarcals de joventut. d) Subvencions als consells comarcals, consorcis constituïts per ens locals i mancomunitats de municipis, per a projectes de personal tècnic compartit. El termini de presentació de sol·licituds és des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el DOGC fins al 15 de setembre de 2013. Les solElicituds s’han de presentar pels mitjans electrònics de l’extranet de les administracions públiques catalanes, portal EACAT (www.eacat.cat), en els termes que estableix la normativa vigent. El formulari de sol·licitud ha d’estar a disposició dels ens locals a l’extranet esmentada. El registre electrònic de l’extranet de les administracions catalanes, a través del portal EaCat, és l’únic registre habilitat per a la recepció electrònica d’aquests formularis de sol·licituds, així com dels plans locals de joventut o de les noves versions d’aquest.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Centre d’Iniciatives per a la Reinserció

Els Estatuts del Centre d’Iniciatives per a la Reinserció que s’aproven mitjançant aquest decret tenen per objecte regular l’organització i el règim de funcionament de l’empresa perquè esdevingui un instrument àgil i eficaç per al compliment dels fins que té encomanats. Aquests Estatuts s’estructuren en tres capítols: un de disposicions generals; un segon capítol que en defineix l’estructura i l’organització, i un tercer que determina el règim jurídic, de personal, econòmic, de recursos i de contractació del sector públic; tots tres capítols es despleguen en vint-i-quatre articles. El decret reforça la condició del CIRE de mitjà propi i servei tècnic de l'Administració de la Generalitat, dels ens locals i del sector públic vinculat o dependent. El CIRE s’encarrega de formar i donar ocupació als interns en sectors com la confecció tèxtil industrial, la impremta, la fusteria, la serralleria o la neteja forestal per a la prevenció d’incendis, entre d’altres, amb l’objectiu d’aconseguir la seva reinserció sociolaboral.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Protocol d’execució de les diligències de llançament als partits judicials de Catalunya

L’objecte d’aquest protocol és coordinar l’acció de les institucions signants en l’execució de les diligències de llançament que disposen els jutjats dels diferents partits judicials del TSJC i realitzar totes les actuacions que puguin ajudar i millorar la situació de les famílies o les persones en situació de vulnerabilitat social pendents d’una diligència de llançament d’un procediment de desnonament, execució hipotecària o similar. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquest protocol són els partits judicials de Catalunya que comprenguin els municipis que s’hi adhereixin —amb exclusió si més no del partit judicial de Barcelona, que s’ha de regir pel seu protocol particular— i l’àmbit objectiu, els llançaments dels immobles que constitueixen l’habitatge habitual de la persona demandada en què es produeixi una situació de vulnerabilitat social de les que s’hi descriuen.
> Més informació > Tornar al Sumari

OBRES I SERVEIS: Canvis en les terminis de les subvencions PUOSC 2013-2016

Ateses les restriccions pressupostàries que es deriven de l’endarreriment en l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’exercici 2013, es fa necessari ampliar l’abast temporal del nou període del PUOSC, que haurà de comprendre les anualitats del 2013 al 2017. Per aquesta raó, i pel que fa als programes gestionats per la Generalitat de Catalunya, el període d’execució serà el corresponent als anys 2014 a 2017, mentre que els programes específics gestionats per les diputacions provincials mantenen inalterada la seva vigència inicial, sens perjudici de la possibilitat d’ampliar-los en una anualitat, alhora que se les habilita, en relació amb els seus programes específics de l’anualitat 2013, per realitzar pagaments anticipats a càrrec de les subvencions que hagin de rebre els ens locals. Atès que el període de convocatòria va finalitzar el passat 27 de febrer, les sol·licituds ja presentades pels ens locals són la demanda que ha de servir de base per a l’aprovació de la planificació del quadrienni 2014-2017. En conseqüència el que fa aquest decret es modificar el termini d’execució del PUOSC 2013-2016, i no serà fins el 2014 quan s’iniciarà l’execució del mateix (en tot lo referent a subvencions per a despeses de reparació, manteniment i conservació) obrint a la vegada convocatòria única per a aquest període. Tot i així, i degut a que el període de convocatòria va finalitzar el passat 27 de febrer de 2013, les sol·licituds ja presentades pels ens locals es tindran en compte com a demanda que serveixi de base per l’aprovació de la planificació del quadrienni 2014-2017.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Suport a l'emprenedor i estímul del creixement i creació d'ocupació

La iniciativa emprenedora, el desenvolupament empresarial i la creació d'ocupació constitueixen la lògica comuna que articulen el conjunt de mesures que recull la llei, dirigides a desenvolupar l'Estratègia d’emprenedoria i ocupació jove, el finançament empresarial a través de mercats alternatius, la reducció de la morositat en les operacions comercials i, en general, el foment de la competitivitat de l'economia espanyola. En aquest sentit, la nova llei reprodueix gairebé íntegrament el contingut del Reial decret Llei 4/2013 de 22 de febrer, que amb idèntic títol es va publicar en el BOE el passat 23 de febrer, si bé introdueix diverses modificacions i addicions. Als efectes que ara interessen, cal destacar que la llei també modifica el TRLCSP, com ja ho va fer el Reial decret llei 4/2013, de 22 de febrer, amb l'addició d'una disposició addicional 32, relativa a la "formalització conjunta d'acords marc per a la contractació de serveis que facilitin la intermediació laboral (article 15); la modificació dels articles 216.4 i 222.4, amb la finalitat de precisar el moment de meritació dels interessos de demora i de la disposició addicional 16, per excloure de la regulació general dels usos de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics les factures electròniques que s'emetin en els procediment de contractació (disposició final 7, apartats 1,2 i 4); i, l'addició d'una disposició addicional 33, relativa a l'obligació de presentació de factures en un registre administratiu i identificació d'òrgans (disposició final 7, apartat 5). A més, aquesta llei modifica l'apartat 228.5 del TRLCSP (disposició final 7, apartat 3), per incloure entre les clàusules abusives aquelles que exclouen la indemnització per costos de cobrament, les quals seran contràries a la llei, llevat que el deutor demostri que aquesta exclusió no és abusiva.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Protecció dels treballadors a temps parcial i altres mesures urgents

Mitjançant aquest norma s’han operat diverses modificacions en la normativa laboral i de Seguretat Social. Els aspectes de Seguretat Social més destacats són els següents: Es modifica la regulació sobre els períodes de cotització dels treballadors a temps parcial (art. 5). Així, la reforma dóna resposta al buit legal sorgit de la declaració d’inconstitucionalitat de la D.A. 7a de la LGSS, efectuada per la sentència del TC 61/2013. En la mateixa línia, la sentència del TJUE de 22 de novembre de 2012. S’introdueixen nous requisits per a la percepció de les prestacions contributives per atur (art. 6). S’ha d’estar inscrit com a demandant d’ocupació en el servei públic d’ocupació pertinent, inscripció que s’ha de mantenir durant tot el període de durada de la prestació. En els períodes en què no es figuri inscrit com a demandant d’ocupació, l’entitat gestora suspendrà el dret a percebre prestacions. S’amplien els supòsits de suspensió del dret a percebre la prestació, contemplant-se els de trasllat o estada a l’estranger, els quals també poden donar lloc a l’extinció del dret. Per a la percepció de les prestacions no contributives per atur es demana estar inscrit com a demandant d’ocupació i el seu manteniment durant tot el període de percepció. Tant a nivell contributiu com no contributiu, doncs, es configura com una obligació del perceptor de prestacions mantenir la demanda d’ocupació. Quant a la normativa laboral modificada, destaca el següent: Per als supòsits de mobilitat geogràfica, modificació substancial de condicions de treball, suspensió de contractes, acomiadament col3lectiu i inaplicació de condicions de treball previstes en conveni col·lectiu, es constituirà una sola Comissió negociadora per part dels treballadors (art. 9). No obstant i com a excepció, en cas d’haver diversos centres de treball afectats, la Comissió se circumscriurà al centre o centres de què es tracti. La Comissió negociadora s’ha de constituir abans del període de consultes i el nombre màxim de membres serà de 13. La voluntat de la norma és, per tant, acabar amb les consultes que es podien realitzar per centres de treball de forma separada, tal com es regulava fins ara. La disposició final 4a modifica el Reial decret 1483/2012, de 29 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament dels procediments d'acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada. Quan l’empresa que iniciï el procediment (reducció de jornada, suspensió o extinció de contractes) formi part d’un grup d’empreses la societat dominant de les quals tingui el seu domicili a Espanya, s’hauran d’acompanyar comptes anuals i informe de gestió consolidat. Es potencien els mitjans informàtics de comunicació entre l’empresari i l’Administració. En coherència amb la reforma operada en l’Estatut dels Treballadors, es regulen les actuacions d’una sola Comissió negociadora.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions per a actuacions de foment de l’ocupació, mitjançant programes de col·laboració social en administracions públiques

S’obre la convocatòria i s’aproven les bases reguladores que consten a l’annex 1 d’aquesta ordre per a l’atorgament d’ajuts a les administracions locals que realitzin programes de col·laboració social amb persones treballadores majors de 45 anys perceptores de subsidis d’atur, previstos al Reial decret 1445/1982, de 25 de juny. L’import màxim destinat a l’atorgament de les subvencions és de 2.000.000 d’euros a càrrec de les partides 6204 D/460001404/331D/0000, D/461000104/331D/0000 i D/469000104/331D/0000 del pressupost del SOC per al 2013. Les actuacions regulades en la present convocatòria es financen amb càrrec als fons rebuts del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i podrà ser cofinançada en un 50% pel Fons Social Europeu amb càrrec al Programa Operatiu del Fons Social Europeu de Competitivitat Regional i Ocupació de Catalunya, per al període 2007 -2013, número CCI 2007ES052PO007. La resolució d’atorgament d’aquestes subvencions estarà condicionada a l’existència de disponibilitat pressupostària suficient per a aquesta finalitat atès que correspon a programes acordats a la reunió de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals celebrada el dia 11 d’abril de 2013, mitjançant la qual es distribueixen territorialment les subvencions de l’àmbit laboral finançades a càrrec dels pressupostos generals de l’Estat. El termini de presentació de les sol·licituds és des del 9 al 23 de setembre de 2013, ambdós inclosos. Les sol·licituds s’han de presentar als llocs i pels mitjans a què fa referència la base 9 de l’ordre. Aquest ordre deroga l’Ordre EMO/396/2012, de 29 de novembre, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització d’actuacions de foment de l’ocupació, mitjançant programes de col·laboració social en administracions públiques, amb persones perceptores de prestacions d’atur, i s’obre convocatòria per a l’any 2012. Aquesta ordre entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions destinades als programes de suport al desenvolupament local

Aquesta ordre té per objecte modificar determinats articles de l'Ordre EMO/349/2012, de 31 d’octubre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als Programes de suport al desenvolupament local i obrir la convocatòria corresponent a l’exercici 2013 per a la presentació de sol•licituds per a la concessió de subvencions destinades al Programa d'agents d'ocupació i desenvolupament local. Les bases reguladores d’aquesta convocatòria estan previstes a l’Ordre EMO/349/2012, de 31 d’octubre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als programes de suport al desenvolupament local i s’obre la convocatòria per a l’any 2012 (DOGC Núm. 6251, de 12.11.2012), amb les modificacions introduïdes en el Capítol 1 d’aquesta Ordre. L’import destinat és de 4.466.000,00 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries D/460.0014.02/331D/0000, D/461.0001.02/331D/0000 i D/469.0001.02/331D/0000, del pressupost del SOC per a l’any 2013, amb una distribució inicial de 3.500.000,00 euros per a pròrrogues d'AODL i 966.000,00 euros per a la contractació de nous AODL. Un cop resoltes les pròrrogues, en el cas que hi hagi romanents, aquests s'afegiran a la dotació inicial destinada a la contractació de nous AODL. Aquesta dotació inicial es podrà ampliar en funció de les disponibilitats pressupostàries, mitjançant resolució del/de la director/a del SOC. Aquestes subvencions estan finançades pel Ministeri de Treball i Seguretat Social, d'acord amb la distribució de fons que es va aprovar en la LV reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, i podrà tenir cofinançament del 50% del Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu de Competitivitat Regional i Ocupació de Catalunya, per al període 2007-2013, número CCI2007ES052PO007, d’acord amb el que disposi l’Ordre per la qual es distribueixen territorialment per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressupostos generals de l’Estat. La resolució d’atorgament d’aquestes subvencions estarà condicionada a la disponibilitat pressupostària suficient per a aquesta finalitat atès que correspon a programes acordats a la reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals celebrada el dia 11 d'abril de 2013 mitjançant la qual es distribueixen territorialment les subvencions de l’àmbit laboral finançades a càrrec dels Pressupostos Generals de l'Estat. Podran ser beneficiàries les entitats locals de Catalunya, els seus organismes autònoms i les entitats amb competències en matèria de desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, dependents o vinculades a aquelles, d’acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. El termini de presentació de sol·licituds de subvenció anirà des de l’endemà de la publicació al DOGC d’aquesta ordre fins al dia 11 d’octubre de 2013. Les sol·licituds han d’anar adreçades al/a la director/a del SOC, acompanyades de la documentació establerta a l’article 12 d’aquesta convocatòria, i s’han de presentar al Registre del SOC a Barcelona, carrer Llull, 297-307, 08019 Barcelona. La presentació de les sol·licituds també es pot realitzar d’acord amb els supòsits que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÖ: Ajuts destinats al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7 comarques

Aquesta ordre té com objecte modificar determinats articles de l’Ordre EMO/337/2012 per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: “Projecte treball a les 7 comarques” així com obrir convocatòria corresponent a l’exercici 2013 per a la presentació de sol·licituds per a la concessió de subvencions destinades al mateix. Les bases reguladores d’aquesta convocatòria estan previstes a l’Ordre EMO/337/2012, de 10 d’octubre, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: Projecte treball a les 7 comarques, i s’obre la convocatòria per a l’any 2012 (DOGC núm. 6246 , de 5.11.2012), modificada per l'Ordre EMO/374/2012, de 16 de novembre (DOGC núm. 6260, de 23.11.2010), amb les modificacions introduïdes en el Capítol 1 d’aquesta ordre. L’import destinat a la concessió de les subvencions per aquesta convocatòria és de 2.000.000,00 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries D/460001403/331D/0000, D/461000103/331D/0000 i D/460001502/331D/2012, del pressupost del SOC per a l’any 2013. Aquesta dotació inicial es podrà ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària, mitjançant resolució del/de la director/a del SOC. Aquestes subvencions estan finançades pel Ministeri de Treball i Seguretat Social, d'acord amb la distribució de fons que es va aprovar en la LV reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, i podrà tenir cofinançament del 50% del Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu de Competitivitat Regional i Ocupació de Catalunya, per al període 2007-2013, número CCI 2007ES- 052PO007, d’acord amb el que disposi l’Ordre per la qual es distribueixen territorialment per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressupostos generals de l’Estat. La resolució d’atorgament d’aquestes subvencions estarà condicionada a la disponibilitat pressupostària suficient per a aquesta finalitat atès que correspon a programes acordats a la reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals celebrada el dia 11 d'abril de 2013 mitjançant la qual es distribueixen territorialment les subvencions de l’àmbit laboral finançades a càrrec dels pressupostos generals de l'Estat. Les entitats beneficiàries de les accions ocupacionals i de desenvolupament local cofinançades en el marc del Projecte treball a les 7 comarques a les comarques de l’Anoia, el Baix Ebre, el Montsià, el Pallars Jussà, la Ribera d’Ebre, el Ripollès i la Terra Alta poden ser les entitats locals d’aquestes comarques, els seus organismes autònoms i les entitats dependents o vinculades a aquestes amb competència en matèria de desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, d’acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. El termini de presentació de sol·licituds de subvencions anirà des de l’endemà de la publicació al DOGC d’aquesta ordre fins al dia 11 d’octubre de 2013. Les sol·licituds han d’anar adreçades al/a la director/a del SOC, acompanyades de la documentació que es preveu a l’article 17 d’aquesta convocatòria, i s’han de presentar al Registre del SOC a Barcelona, carrer Llull, 297-307, 08019 Barcelona. La presentació de les sol·licituds també es pot realitzar d’acord amb els supòsits que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
> Més informació > Tornar al Sumari

ORGANISMES: Reglament d’organització i funcionament del Comitè d'Ètica de la Policia de Catalunya

Aquest decret aprova el Reglament d’organització i funcionament del Comitè d’Ètica de la Policia de Catalunya, que reforça el caràcter consultiu i d’assessorament d’aquest organisme. La principal tasca del Comitè és contribuir a la millora de la qualitat del servei policial i ser espai de reflexió per al debat ètic en el camp de la seguretat pública. Així, en el decret aprovat avui s’hi inclou la funció d’elaborar la proposta per a un nou Codi d’Ètica de la Policia de Catalunya. A més de la seva funció assessora en matèria de deontologia policial, el Comitè també col•laborarà amb els organismes competents en matèria de formació i recerca policials relacionats amb la seguretat. El nou text deroga el Decret 230/2007, de 16 d’octubre, i redefineix les funcions d’aquest Comitè així com la seva composició de forma coherent amb la naturalesa eminentment assessora, alhora que se simplifiquen i modifiquen alguns aspectes del reglament que estableix el seu funcionament i organització. El Comitè d’Ètica de la Policia de Catalunya estarà integrat per deu membres, que han de ser designats: cinc entre persones dels àmbits acadèmic i/o professional amb acreditada solvència i experiència en disciplines del coneixement com el dret, la sociologia, la psicologia i l’ètica, i en els àmbits de la seguretat i la policia; tres entre els membres de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra, que tingui una antiguitat mínima de deu anys en el cos, que s’hagin distingit per la seva trajectòria i prestigi professionals; i dos entre els membres dels cossos de policia local de Catalunya, a proposta de les entitats municipalistes més representatives, amb una antiguitat mínima de deu anys com a policia local, que s’hagin distingit per la seva trajectòria i prestigi professionals.
> Més informació > Tornar al Sumari

ORGANISMES: Tribunal Català de Contractes del Sector Públic

Aquest decret transforma l’Òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de Catalunya (OARCC) en el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. La creació del nou Tribunal permetrà donar major celeritat en la tramitació dels recursos que són de la seva competència i fer front al gran nombre de recursos que es presenten. El Tribunal serà un òrgan col·legiat de caràcter especialitzat que exerceix les seves funcions amb plena independència, objectivitat i imparcialitat, sense estar subjecte a cap vincle jeràrquic, ni a instruccions de cap tipus dels òrgans de les administracions públiques afectades. Aquest canvi ja estava previst en la pròpia regulació de l’OARCC, que determinava que si el volum i l’especificitat dels recursos interposats ho aconsellessin, l’Òrgan, que inicialment va ser creat amb caràcter unipersonal, d’acord amb els criteris de contenció de la despesa, podria ser transformat en col·legiat amb la denominació de Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. El Tribunal es compon d’un president i dos vocals, tots ells funcionaris de carrera i un d’ells de l’Administració local. El fet d’incorporar un vocal del món municipalista respon a la necessitat de donar resposta al gran nombre de resolucions corresponents a expedients de contractació de les administracions locals. El Tribunal té competència material sobre els actes següents: resoldre els recursos especials en matèria de contractació interposats; decidir sobre l’adopció de mesures provisionals sol·licitades en els termes establerts; i resoldre les qüestions de nul·litat basades en els supòsits especials de nul·litat contractual. El director de l’OARCC passarà a ocupar el càrrec de president del Tribunal fins el dia 1 de juny de 2017, al cap de cinc anys del seu nomenament en el càrrec.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Fons de cooperació local de Catalunya 2013

El Decret 170/2012, de 27 de desembre, modificat pel Decret 164/2013, de 14 de maig, estableix els criteris d’aplicació de la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 mentre no siguin vigents els del 2013. Per altra banda, els consells comarcals, a diferència dels ajuntaments, no tenen reconeguda cap participació en els ingressos de l’Estat, la qual cosa suposa que la seva principal font de finançament són els ingressos provinents del Fons de cooperació local de Catalunya. En aquest sentit i per tal de garantir la suficiència financera dels consells comarcals s’adopten mesures transitòries, mentre no es produeixi l’aprovació dels pressupostos d’enguany, sens perjudici de l’establiment de mecanismes de cooperació amb altres administracions públiques. La resolució distribueix l’import de 19.596.349,99 euros, en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat, Fons de cooperació local de Catalunya, amb càrrec a l’aplicació GO03D/460.0002/711, del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals, d’acord amb el que consta en l’annex de la mateixa. I condiciona el pagament de les participacions al compliment de les obligacions establertes en l’article 54 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 .
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Comissió Interdepartamental de la Sida a Catalunya

Les darreres modificacions en l'estructura de l'organització dels departaments de la Generalitat fan necessària, novament, l'adaptació i la revisió de la composició de la Comissió Interdepartamental de la Sida a Catalunya per tal de garantir-hi l'adequada representació de tots els agents implicats en la consecució dels seus objectius. Així mateix, es recull en la composició la introducció d’altres membres considerats rellevants per al seu desenvolupament.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Pla interdepartamental d’interacció dels serveis sanitaris i socials

El Pla Interdepartamental d’interacció dels serveis sanitaris i socials, que reforçarà l’acció conjunta dels departaments de Salut i de Benestar Social i Família en el tractament de les malalties, especialment les cròniques. L’objectiu és millorar l’atenció sanitària i sociosanitària dels ciutadans amb la creació d’una xarxa de serveis centrada en les persones, integral i integrada, eficient i de qualitat, que a més garanteixi la continuïtat i l’eficiència en l’ús dels recursos. El pla posa un èmfasi especial en l’atenció a les persones que pateixen alguna malaltia crònica, tal com estableix el Programa de prevenció i atenció a la cronicitat inclòs en el Pla de Salut de Catalunya 2011-2015, que aborda aquestes patologies des d’una perspectiva integradora tant des del punt de vista sanitari com de serveis socials. El pla no genera despeses derivades de la seva execució, ja que no requereix recursos addicionals atès que es durà a terme mitjançant la reordenació de recursos econòmics ja existents. D’altra banda, el Pla es desenvoluparà sota els criteris de participació, transparència i avaluació de resultats
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Àmbit de planificació territorial del Penedès

L’objecte d’aquest decret és el desplegament reglamentari de la Llei 23/2010, de 22 de juliol, de modificació de la Llei 1/1995 i de la Llei 23/1983 per fixar l’àmbit de planificació territorial del Penedès. L’àmbit funcional de planificació territorial parcial del Penedès comprèn les comarques de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i els municipis de la comarca de l’Anoia no adscrits a l’àmbit de les Comarques Centrals. El Govern ha d’adscriure a l’àmbit de les Comarques Centrals els municipis de l’Anoia que manifestin la seva voluntat en aquest sentit, sempre que aquesta adscripció no trenqui la continuïtat territorial dels àmbits funcionals de planejament territorial parcial de les Comarques Centrals i del Penedès que en resultin. En el termini de dos mesos des de la publicació d’aquest decret en el DOGC, els municipis de la comarca de l’Anoia que ho vulguin poden manifestar, per majoria simple de vots dels plens corresponents, la seva voluntat d’adscripció del municipi respectiu a l’àmbit funcional de planejament territorial parcial de les Comarques Centrals. Els municipis que vulguin adscriure el seu terme a l’àmbit de les Comarques Centrals han de presentar un escrit de manifestació, conjuntament amb la documentació acreditativa de l’acord plenari adoptat, davant la direcció general competent en matèria d’ordenació del territori.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic