100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 382 - 27/09/2013]
Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible Sistemes de gestió energètica ISO 50001
II Memorial Àlex Seglers Cicle Europa a Debat
BENESTAR: Pla integral de suport a la família ECONOMIA: Fiscalització de les actuacions desenvolupades per les Entitats Locals en relació amb les operacions d'endeutament
MEDI AMBIENT: Modificació en les subvencions per al desenvolupament d'actuacions contra el canvi climàtic TREBALL: Canvis en la comunicació del contingut dels contractes de treball i les seves còpies bàsiques als Serveis Públics de Treball i a l’ús de mitjans telemàtics

Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya per als dies 7, 14 i 21 d’octubre, aquest curs pretén presentar de manera clara i accessible eines que possibiliten el canvi organitzatiu a nivell micro i medio i conèixer els principals elements que possibiliten o impedeixen el canvi, i estratègies per superar-los. Se celebrarà a l’IdEC, UPF, Balmes, 134, de Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistemes de gestió energètica ISO 50001

Curs semi-presencial organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya, que tindrà lloc durant els mesos d’octubre i noviembre de 2013, adreçat a responsables i tècnics de l'Administració local que desenvolupen tasques relacionades amb la gestió ambiental i/o energètica d'edificis, instal·lacions i equipaments municipals.
> Més informació > Tornar al Sumari

II Memorial Àlex Seglers

El proper dia 3 d'octubre, a les sis de la tarda, a Sabadell, tindrà lloc l’acte de lliurament del II Memorial Àlex Seglers. Durant l’acte, conduït pel periodista dels Serveis Informatius de TV3, Sr. Jordi Aguilera, es lliuraran els Plats d’Art elaborats per Lluís Clapés i Fina Miralles. El Memorial Àlex Seglers té per objecte atorgar un reconeixement a la tasca feta per persones, entitats o institucions en la promoció dels valors que sustentin la convivència a Catalunya i que formen part del Pacte pels Valors de la Convivència.
> Més informació > Tornar al Sumari

Cicle Europa a Debat

L’Ajuntament de Barcelona ha decidit organitzar per als mesos d’octubre, noviembre i desembre un cicle de conferències “EUROPA A DEBAT”, amb l’objectiu d’animar els barcelonins i les barcelonines coneguin quins són els nostres drets com a ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea i que tinguem un millor coneixement de les decisions que poden prendre les diferents institucions comunitàries i de com aquestes decisions influeixen en la nostra vida personal.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Pla integral de suport a la família

El Pla integral de suport a la família fins al 2016, que té com a missió planificar i desenvolupar una acció de govern integral amb totes les mesures que duen a terme els departaments de la Generalitat en l’àmbit de suport a la família. Impulsat per la Secretaria de Família del Departament de Benestar Social i Família, també ha col•laborat en la redacció del Pla l’Observatori Català de la Família, format entre d’altres per les entitats més representatives del sector. El document fixa com a objectius estratègics reforçar i promoure una xarxa integrada de recursos i serveis que donin suport a la família; donar suport a les noves famílies, millorant l’acompanyament, la formació i la informació; oferir suport a la família millorant els sistemes d’informació; potenciar la funció educadora de la família a través de grups de pares i mares, com a espai privilegiat en la formació i transmissió de valors; i millorar el suport a les famílies amb necessitats específiques. El Pla recupera la visió integral de les polítiques de família que havia aportat el primer Pla integral de suport a la família de 1993, pioner i referent en el seu moment. Des d’aleshores el Govern de la Generalitat no disposava d’un document de planificació estratègica que dirigís el conjunt d’actuacions en matèria de polítiques familiars. El text estableix que les polítiques de suport a la família han de tirar endavant actuacions explícites i concretes, no només promovent determinats ajuts econòmics o serveis, sinó també de promoció i acompanyament a les famílies durant tot el seu cicle de vida. Aquestes polítiques s’han de dirigir al conjunt de famílies, però fent especial atenció a les famílies amb característiques determinades, per raó de la seva situació econòmica (famílies vulnerables o en situació de pobresa), per raó de la seva composició (famílies nombroses i monoparentals), per raó de l’edat i les característiques dels seus membres (menors d’edat, més grans de 65 anys, persones dependents o amb problemàtiques de salut), o per raó de problemàtiques específiques (violència masclista en l’àmbit de la família, delinqüència juvenil, embaràs adolescent, etc.). És en aquest marc que el Pla integral de suport a la família proposa una sèrie de mesures a desenvolupar per part dels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya. Algunes de les mesures són de continuïtat, d’altres són noves fruit de l’experiència, de l’anàlisi dels dèficits existents, de les demandes ciutadanes i de les polítiques que s’estan portant a terme en altres països.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Fiscalització de les actuacions desenvolupades per les Entitats Locals en relació amb les operacions d'endeutament

La Comissió mixta per a les Relacions amb el Tribunal de Comptes, en la seva sessió del dia 25 de juny de 2013, a la vista de l'Informe de fiscalització de les actuacions desenvolupades per les Entitats Locals en relació amb les operacions d'endeutament previstes en el Reial decret-llei 5/2009, de 24 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per facilitar a les Entitats Locals el sanejament de deutes pendents de pagament amb empreses i autònoms, acorda: Instar el Govern a: 1. Regular un procediment obligatori de registre comptable de les despeses de les Entitats Locals des del mateix moment en el qual es reporten, amb independència del moment en què les corresponents factures siguin objecte de comprovació, conformitat, acceptació o reconeixement pressupostari. 2. Promoure els controls necessaris perquè els plans de sanejament s'ajustin a la realitat objectiva de les previsions d'ingressos i despeses, assegurant la capacitat de pagament de les Entitats Locals, evitant que els pressupostos anuals es formulin sense tenir en compte el desenvolupament dels plans de sanejament economicofinancers i d'ajust en vigor, i fomentant el compliment efectiu dels principis de responsabilitat i lleialtat institucional instaurats en la Llei orgànica d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. 3. Garantir l'estricte compliment del principi d'independència propi de l'exercici de la funció interventora en les Entitats Locals, adoptant les mesures que resultin necessàries perquè els Interventors de l'Administració Local depenguin funcionalment de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat i perquè el seu sistema retributiu obeeixi a causes objectives i independents de la voluntat del Ple de la Corporació. 4. Seguir impulsant la utilització de mitjans telemàtics per part de les Entitats Locals, exigint, com a condició resolutiva de noves operacions de finançament extraordinàries, la comunicació de tota la informació de manera telemàtica. 5. Regular el procediment d'assentar la comptabilitat de les despeses al moment en el qual es comptabilitzen, amb independència del moment en què les factures siguin comprovades, conformades, acceptades o reconegudes per millorar la imatge fidel dels estats financers. 6. Establir procediments homogenis per a la quantificació del romanent de tresoreria de les Entitats Locals que permeti una informació comparable entre elles, en la mesura de les possibilitats que contempla la normativa vigent. Instar el Govern i les Comunitats Autònomes a: 7. Adoptar mesures que coadjuvin a garantir la cobertura de les places de funcionaris per personal qualificat. Instar el Tribunal de Comptes a: 8. Agilitar els procediments fiscalizadores que actualment té programat sobre l'efectivitat de les diferents mesures adoptades per al compliment per part de les Entitats Locals de les seves obligacions comercials i de les seves obligacions pressupostàries de no executar despeses sense crèdit adequat i suficient. 9. Realitzar un seguiment de la situació financera d'aquells Ajuntaments que presenten una delicada situació financera. Instar els qui ostenten funcions de tutela financera sobre les Entitats Locals a: 10. Continuar desenvolupant amb la diligència deguda les funcions i competències a ella inherent, a fi de garantir la màxima qualitat en la labor pressupostària desenvolupada per les Entitats Locals. Instar els responsables de les hisendes locals a: 11. Fer efectiu el principi d'estabilitat pressupostària i, amb ell, el d'equilibri durant tot el procés pressupostari. Per altra banda, aquest informe analitza un seguit d’entitats locals amb situació financera desequilibrada, com ara: Alcorcón, Alicante, Córdoba, Elche, Jerez de la Frontera, Las Rozas de Madrid, Madrid, Mérida, Móstoles, Parla, Rivas-Vaciamadrid i Aranjuez.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Modificació en les subvencions per al desenvolupament d'actuacions contra el canvi climàtic

La resolució modifica la Resolució TES/2899/2012, de 24 de desembre, per la qual es va fer pública la convocatòria de subvencions per a l’any 2013, a ens locals de Catalunya per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic. La nova dotació màxima de les subvencions previstes en aquesta convocatòria és d’1.000.000 d’euros, els quals es distribuiran en: i) 300.000 euros amb càrrec a la posició pressupostària PO12D/760000100/5530/0000 destinada a corporacions locals, dels pressupostos de la Generalitat per l’any 2013; ii) 450.000 euros amb càrrec a la posició pressupostària PO12D/760000100/5530/0000 destinada a corporacions locals, dels pressupostos de la Generalitat per a l’any 2014; iii) 100.000 euros amb càrrec a la posició pressupostària PO12D/761000100/5530/0000 destinada a consorcis, dels pressupostos de la Generalitat per a l’any 2014; i iv) 150.000 euros amb càrrec a la posició pressupostària PO12D/460000100/5530/0000 destinada a corporacions locals, dels pressupostos de la Generalitat per a l’any 2013. En qualsevol cas, la concessió de les subvencions previstes en aquesta convocatòria està condicionada a l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient. Es preveu també que el termini per executar les actuacions vagi de l’1 de gener de 2013 al 30 de setembre de 2014. La documentació justificativa de la realització de les actuacions s’ha de presentar com a màxim el 30 de setembre de 2014. La documentació justificativa de la realització de les actuacions s’ha de presentar com a màxim el 15 de novembre de 2013. A més, s’obre un nou termini de presentació de sol·licituds de subvenció per al període 2013-2014 a ens locals de Catalunya per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic quan es tracti d’actuacions de reducció de les emissions difuses de gasos amb efecte d’hivernacle en el sector de la mobilitat, de quinze dies a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Canvis en la comunicació del contingut dels contractes de treball i les seves còpies bàsiques als Serveis Públics de Treball i a l’ús de mitjans telemàtics

Aquesta ordre modifica l’ordre TAS/770/2003, pel que es regula la comunicació del contractes de treball i les seves còpies bàsiques als Serveis Públics de Treball, i al ús de mitjans telemàtics en relació amb ells. Concretament es modifica: 1. art. 3.3: sobre quins organismes públics poden concedir les autoritzacions. 2. art. 5.2: al que s’afegeix com a contingut a comunicar en les sol·licituds, les dades de l’empresa o el professional col·legiat pel que es sol·licita l’autorització. 3. els apartats 1 i 3 de l’art. 6 es modifiquen per a incloure l’autorització obligatòria en la Base de Dades del Servei Públic del Treball Estatal abans de optar a qualsevol sol·licitud d’autorització. 4. Eels apartats 2 i 3 de l’article 9 es modifiquen per a que els usuaris puguin utilitzar l’aplicació web “Comunicació de la Contractació Laboral a través d’Internet” per a sol·licitar les autoritzacions d’ús a les que es refereix la norma 5. S’afegeix l’apartat 11.5, en el qual es preveu que sigui el Ministeri d’Industria, Energia i Turisme el que realitzi la sol·licitud de l’autorització al Servei Públic Estatal que procedirà a resoldre aquella sol·licitud i notificar-la en el termini dels quinze dies següents a la recepció d’aquella.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic