100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 383 - 04/10/2013]
Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals
FONS EUROPEUS: Canvis en les convocatòries dels fons europeus en el marc del Programa operatiu dels fons FEDER Catalunya, tram local, 2007-2013 OCUPACIÓ: Canvis en la concessió de subvencions per a projectes innovadors i experimentals cofinançades pel Fons Social Europeu
BENESTAR: Règim sancionador en matèria d’infància i adolescència ECONOMIA: Model normal de comptabilitat local
ECONOMIA: Model simplificat i model bàsic de comptabilitat local OCUPACIÓ: Suport als emprenedors i la seva internacionalització

Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya per als dies 7, 14 i 21 d’octubre, aquest curs pretén presentar de manera clara i accessible eines que possibiliten el canvi organitzatiu a nivell micro i medio i conèixer els principals elements que possibiliten o impedeixen el canvi, i estratègies per superar-los. Se celebrarà a l’IdEC, UPF, Balmes, 134, de Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals

Organitzades per l’ISPC, el Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo (CUIMP) – Centre Ernest Lluch i la Fundació Pau Costa, tenen l’objectiu d’establir un punt de trobada entre la comunitat operativa d’incendis forestals i la recerca acadèmica per donar resposta a necessitats comunes, promovent la cultura de l’aprenentatge continu en seguretat i eficàcia de treball a la comunitat d’incendis forestals a través de l’estudi de les experiències del present i del passat per millorar el futur; fomentant la col·laboració, i la capacitat de compartir el coneixement en incendis forestals a tots nivells, així com facilitant l’accés a aquest coneixement. Tindran lloc els dies 18, 19 i 20 de novembre a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en les convocatòries dels fons europeus en el marc del Programa operatiu dels fons FEDER Catalunya, tram local, 2007-2013

Atesa la complexa situació econòmica generalitzada que travessen els ens locals catalans, que des de l’inici de la programació de les actuacions finançades en diverses línies d’ajuts s’ha vist agreujada i que ha comportat una reprogramació en el calendari de moltes de les actuacions, amb l’objectiu de maximitzar la inversió i execució dels projectes finançats, cal ampliar el termini per executar i pagar la despesa per a aquells ens locals que justifiquin haver iniciat l’execució abans del que estableixin les corresponents convocatòries. Es modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/188/2009, de 14 d’abril, modificada per l’Ordre GAP/529/2010, de 10 de novembre i per l’Ordre GRI/321/2012, de 18 d’octubre, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar projectes de municipis amb una població de dret de fins a 2.000 habitants susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble i es convoca el termini de presentació de sol·licituds, que passa a tenir la redacció següent: Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2012. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2012, el termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa fins al 31 de desembre de 2015”. Es modifica l’article 6 de l’Ordre GAP/53/2010, d’1 de febrer, modificada per l’Ordre GAP/528/2010, de 10 de novembre, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar projectes de municipis susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds per al període 2010-2013, que passa a tenir la redacció següent: ““Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2013. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2013, el termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa fins al 31 de desembre de 2015”. Es modifica l’article 6 de l’Ordre GRI/177/2011, de 22 de juliol, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar projectes de municipis amb una població de dret de fins a 3.000 habitants susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més, i s’obre la convocatòria per presentar sol·licituds, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2014. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2014, el termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa fins al 31 de desembre de 2015”. Es modifica l’article 6 de l’Ordre GRI/144/2012, de 18 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar projectes de municipis amb una població de dret de fins a 3.000 habitants susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més, i s’obre la convocatòria per presentar sol·licituds, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2014. No obstant això, s’estableix, només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat l’execució abans del 31 de desembre de 2014, el termini per finalitzar l’execució i pagar la despesa fins al 31 de desembre de 2015”.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Canvis en la concessió de subvencions per a projectes innovadors i experimentals cofinançades pel Fons Social Europeu

Aquesta ordre té per objecte modificar l’apartat c) de la base 14.3.1 de l’Ordre EMO/312/2012, de 8 d’octubre, per la qual s’estableixen les bases reguladores que han de regir la concessió de subvencions per a projectes innovadors i experimentals cofinançades pel Fons Social Europeu i s’obre la convocatòria per a l’any 2012, Aquest apartat fa referència a les despeses de contractació.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Règim sancionador en matèria d’infància i adolescència

L’objecte d’aquest decret és desplegar la Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència i, a aquest efecte, determinar els òrgans competents per incoar, tramitar i resoldre els expedients sancionadors; determinar les mesures educatives o socials substitutòries de les sancions econòmiques, i establir les concrecions necessàries per aplicar les prohibicions que estableix la Llei 14/2010, del 27 de maig, en relació amb les publicacions, el material audiovisual, els mitjans de comunicació i la publicitat dirigits als infants i adolescents. En el cas que els fets puguin ser constitutius d’una infracció prevista en una altra norma sectorial, els òrgans competents són els que preveu dita norma.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Model normal de comptabilitat local

Amb aquesta ordre es pretén efectuar l'actualització de la normativa comptable corresponent al «model normal»; és a dir, la posada al dia de la Instrucció del model normal de comptabilitat local, aprovada per Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre, a l'efecte de que aquesta norma contempli les solucions comptables que es recullen en el PGCP de 2010. Aquesta actualització s'ha cregut oportú realitzar-la mitjançant l'elaboració d'una Instrucció de comptabilitat nova, fonamentalment pels tres motius següents: l'abast de les novetats que s'incorporen en el PGCP de 2010 en relació amb el de l'any 2004; la conveniència d'homogeneïtzar el contingut de la normativa comptable de les diferents administracions públiques, quan aquesta normativa emana del Ministeri d'Hisenda i Administracions públiques; i l’eliminació d'aquells continguts que figuraven en la Instrucció de comptabilitat anterior que, d'alguna forma, ja estan desenvolupats en el propi Pla General de Comptabilitat Pública adaptat a l'Administració local annex a la Instrucció. La Instrucció de Comptabilitat que ara s'aprova substitueix i deroga l'aprovada per Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre, i, d'acord amb el previst en l'article únic d'aquesta ordre, serà aplicable les entitats locals, els seus organismes autònoms, societats mercantils locals i entitats públiques empresarials locals, en els termes que sobre aquest tema s'estableixen en la pròpia Instrucció. A més de contingut de l’article al que s’acaba de fer referència, l’ordre inclou quatre disposicions transitòries, una disposició derogatòria i una disposició final.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Model simplificat i model bàsic de comptabilitat local

Aquesta ordre pretén actualitzar la normativa comptable corresponent al «model simplificat»; és a dir, posar al dia la Instrucció del model simplificat de comptabilitat local, aprovat per Ordre EHA/4042/2004, de 23 de novembre, per tal que contempli les solucions comptables que es recullen en el PGCP de 2010, així com modificar determinats aspectes formals de la Instrucció del model bàsic de comptabilitat local, aprovada per Ordre EHA/4040/2004, de 23 de novembre. Aquesta actualització del «model simplificat» ha d'harmonitzar-se amb l'actualització del «model normal», per la qual cosa, igual que per a aquest últim, s'ha elaborat una Instrucció de comptabilitat nova, atès que també són traslladables al «model simplificat» les motivacions que van portar a actuar d'aquesta forma en el cas del «model normal», com ara: l'abast de les novetats que s'incorporen en el PGCP de 2010 en relació amb el de l'any 2004; la conveniència d'homogeneïtzar el contingut de la normativa comptable de les diferents administracions públiques, quan aquesta normativa emana del Ministeri d'Hisenda i Administracions públiques; i l'eliminació d'aquells continguts que figuraven en la Instrucció de comptabilitat anterior que, d'alguna forma, ja estan desenvolupats en el propi Pla de Comptes Local Simplificat annex a la Instrucció. La Instrucció de Comptabilitat que ara s'aprova substitueix i deroga l'aprovada per Ordre EHA/4042/2004, de 23 de novembre, i, d'acord amb el previst en l'article 1 d'aquesta ordre, serà aplicable a les entitats locals, els seus organismes autònoms, societats mercantils locals i entitats públiques empresarials locals, en els termes que sobre aquest tema s'estableixen en la pròpia Instrucció. En l'article 2 de l'ordre es regulen les modificacions de la Instrucció del model bàsic de comptabilitat local citades en paràgrafs anteriors. A més, aquesta ordre inclou tres disposicions transitòries, una disposició derogatòria i una disposició final. La disposició transitòria primera regula el procés d'obertura de la comptabilitat de l'exercici 2015 amb el nou Pla de Comptes Local Simplificat fixant els criteris als quals s'haurà d'ajustar aquest procés. En la disposició transitòria segona s'estableixen determinades especialitats dels comptes anuals de l'exercici 2015, com a conseqüència de ser el primer dels exercicis en els quals s'aplicarà el nou Pla de Comptes Local Simplificat. Així, s'estableix que, en aquests comptes, no han de figurar les xifres relatives a l'exercici o exercicis anteriors en tots aquells estats que incloguin informació comparativa, incorporant-se una nota addicional en la memòria d'aquests comptes anuals, a l'efecte d'aclarir el procés de transició de la comptabilitat de l'exercici 2014 a la de l'exercici 2015; aquesta nota addicional (la número 21) ha de contenir un estat de conciliació que posi de manifest la correspondència existent entre els saldos recollits en l'assentament d'obertura de la comptabilitat de l'exercici 2015 i els que haguessin figurat en el de tancament de la comptabilitat de l'exercici 2014; el balanç, el compte del resultat economicopatrimonial i el Romanent de Tresoreria inclosos en els comptes de l'exercici 2014, a l'efecte de suplir la informació comparativa que, com ja quedo assenyalat, s'exclou dels comptes anuals de 2015; i una descripció dels ajustos comptables que es produeixin en compliment del previst en la disposició transitòria primera que anteriorment s'ha comentat, amb l'objecte d'aclarir els motius que hagin portat a la seva realització. La disposició transitòria tercera assenyala quin ha de ser la normativa comptable a aplicar en l'elaboració i rendició de comptes corresponents a exercicis anteriors al 2015. La disposició derogatòria única deixa sense efecte totes aquelles normes d'igual o inferior rang en el que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb el que es disposa en la nova Instrucció de Comptabilitat, derogant-se de forma expressa la Instrucció del model simplificat de comptabilitat local aprovada per Ordre EHA/4042/2004, de 23 de novembre. Finalment, la disposició final única estableix l'entrada en vigor d’aquesta ordre l'1 de gener de 2015.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Suport als emprenedors i la seva internacionalització

Aquesta llei té per objecte recolzar l'emprenedor i l'activitat empresarial, afavorir el seu desenvolupament, creixement i internacionalització i fomentar la cultura emprenedora i un entorn favorable a l'activitat econòmica, tant als moments inicials a començar l'activitat, com en el seu posterior desenvolupament, creixement i internacionalització. La llei és aplicable a totes les activitats econòmiques i de foment de la internacionalització realitzades pels emprenedors al territori espanyol. I es consideren emprenedors aquelles persones, independentment de la seva condició de persona física o jurídica, que desenvolupin una activitat econòmica empresarial o professional, en els termes establerts per la llei. Entre les diferents mesures que contempla la llei destacaríem especialment les contingudes en el capítol I i segon del Títol IV. Pel que fa al capítol I, que aborda la ‘Simplificació de càrregues administratives’, es preveuen diverses mesures de reducció de càrregues administratives. Entre les que destacaríem la següent: s'estableix que, per reduir les càrregues administratives a les quals s'enfronten els emprenedors, les administracions públiques hauran d'assegurar-se d'eliminar almenys una càrrega per cadascuna que introdueixin i sempre a cost equivalent. Per la seva banda, el capítol II sobre ‘Mesures per impulsar la contractació pública amb emprenedors’ contempla mesures per eliminar obstacles a l'accés dels emprenedors a la contractació pública, de manera que aquesta pugui actuar com una autèntica palanca a l'expansió i consolidació d'empreses.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic