100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 385 - 18/10/2013]
Avaluació dels serveis públics: indicadors de qualitat La gestió documental a l'administració electrònica
Reforma local: anàlisi dels impactes sobre la cartera de serveis, l'organització i el personal dels ajuntaments Congrés REIINOVA
Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals Com estalviar en la factura energètica municipal
Presentació del llibre 'L'acomiadament col·lectiu i els ens públics. Marc general, causes i procediment JUSTÍCIA: Despeses de funcionament dels jutjats de pau
OCUPACIÓ: Subvencions destinades al Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica, en el marc dels programes de suport al desenvolupament local ORGANISMES: Seu electrònica
Criteris tècnics i sanitaris de les piscines URBANISME: Rehabilitació, regeneració i renovació urbanes

Avaluació dels serveis públics: indicadors de qualitat

Amb els objectius d’entendre la importància de l’avaluació, el seguiment i el control de les actuacions i els serveis; conèixer els mecanismes per a la construcció d’indicadors; conèixer les eines bàsiques de seguiment i control i presentar els resultats de manera eficaç, els propers dies 24 i 31 d’octubre i 7 i 14 de novembre la Federació ha organitzat aquest curs que se celebrarà a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

La gestió documental a l'administració electrònica

Curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya per als propers dies 11 i 12 de novembre, que aprofundeix en les qüestions relatives al document electrònic i la seva gestió, en una visió que té molt en compte el procediment administratiu i la seva potencial simplificació i millora a través dels documents. En particular, s’aniran fent referències a algunes de les solucions implantades en les administracions locals de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Reforma local: anàlisi dels impactes sobre la cartera de serveis, l'organització i el personal dels ajuntaments

Aquest curs pretén analitzar els possibles impactes que la futura Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, actualment en tramitació parlamentària davant les Corts Generals, tindrà sobre la cartera de serveis, les estructures organitzatives i ens instrumentals, com també sobre la política de recursos humans. Aquest nou marc normatiu s'analitzarà així mateix a la llum de la futura Llei de governs locals de Catalunya i dels problemes que es plantegen en la convivència harmònica de tots dos textos. Tindrà lloc a Barcelona els dies 4 i 5 de novembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Congrés REIINOVA

Els dies 27, 28 i 29 de novembre tindrà lloc a Sabadell el Congrés bianual REINNOVA, que organitza el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental conjuntament amb l'Agència Catalana de Residus i amb la col·laboració de l'Instituto para la Sostenibilidad de los Recursos i la Fundació Fòrum Ambiental.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals

Organitzades per l’ISPC, el Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo (CUIMP) – Centre Ernest Lluch i la Fundació Pau Costa, tenen l’objectiu d’establir un punt de trobada entre la comunitat operativa d’incendis forestals i la recerca acadèmica per donar resposta a necessitats comunes, promovent la cultura de l’aprenentatge continu en seguretat i eficàcia de treball a la comunitat d’incendis forestals a través de l’estudi de les experiències del present i del passat per millorar el futur; fomentant la col•laboració, i la capacitat de compartir el coneixement en incendis forestals a tots nivells, així com facilitant l’accés a aquest coneixement. Tindran lloc els dies 18, 19 i 20 de novembre a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Com estalviar en la factura energètica municipal

L’Ajuntament de Badalona amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona organitza el dia 25 d’octubre al Badalona Centre Internacional de Negocis una Jornada adreçada a tècnics d’Urbanisme i medi Ambient, així com a professionals del Sector sobre l’ESTALVI i l’EFICIÈNCIA ENERGÈTIQUES ALS MUNICIPIS.
> Més informació > Tornar al Sumari

Presentació del llibre 'L'acomiadament col·lectiu i els ens públics. Marc general, causes i procediment

El CEMICAL (Centre d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local), del qual l'FMC és membre de la seva junta de govern, presenta el proper 6 de novembre a Barcelona el vuitè volum de la col·lecció Estudis de Relacions Laborals: L'acomiadament col·lectiu en les administracions i els ens públics. Marc general, causes i procediment", d'Alberto Palomar Olmeda.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Despeses de funcionament dels jutjats de pau

El Consell de Ministres, en la seva reunió del dia 4 d'octubre de 2013, ha adoptat l'Acord pel qual es fixa el mòdul per a la distribució del crèdit que figura als pressupostos generals de l'estat per a l'any 2013, destinat a subvencionar les despeses de funcionament dels jutjats de pau, que figuren detallat al seu annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions destinades al Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica, en el marc dels programes de suport al desenvolupament local

Aquesta resolució té per objecte obrir la convocatòria corresponent a l’exercici 2013 per a la presentació de sol·licituds per a la concessió de subvencions del Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local del SOC. Les bases reguladores estan previstes a l’Ordre EMO/349/2012, de 31 d’octubre, modificada per l’Ordre EMO/207/2013, de 2 de setembre (DOGC núm. 6454 de 5.9.2013). Podran ser beneficiaris/àries les entitats locals de Catalunya, els seus organismes autònoms i les entitats amb competències en matèria de desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, dependents o vinculades a aquelles, d’acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, que compleixin algun dels requisits següents: a) Les entitats locals que representen municipis de més de 20.000 habitants. b) Les entitats jurídiques de creació voluntària, constituïdes d’acord amb la normativa de règim local vigent a Catalunya, d’àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d’administracions públiques i amb competències en desenvolupament local i promoció de l’ocupació que abastin un territori de més de 10.000 habitants. c) Excepcionalment podran ser beneficiaris/àries d’aquesta subvenció les entitats locals amb un àmbit territorial que no coincideixi amb les anteriors quan per raons d’estructura socioeconòmica diferenciada es justifiqui de manera suficient, abastin un territori de més de 10.000 habitants i l’àmbit d’intervenció de les accions sol·licitades sigui supralocal. Estan excloses les entitats locals, els seus organismes autònoms i les entitats amb competències en matèria de desenvolupament local i promoció de l’ocupació, dependents o vinculades a aquelles, d’acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, destinataris/àries de les accions ocupacionals i de desenvolupament local cofinançades en el marc del Projecte Treball a les 7 comarques. L’import destinat a la concessió de les subvencions per aquesta convocatòria és de 735.391,00 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries D/460.0014.08/331D/0000, D/461.0001.06/331D/0000 i D/469.0001.03/331D/0000, del pressupost del SOC per a l’any 2013. Aquesta dotació inicial es podrà ampliar en funció de les disponibilitats pressupostàries, mitjançant resolució del/de la director/a del SOC. Aquestes subvencions estan finançades pel Ministeri de Treball i Seguretat Social, d'acord amb la distribució de fons que es va aprovar en la LV reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, i podrà tenir cofinançament del 50% del Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu de Competitivitat Regional i Ocupació de Catalunya, per al període 2007-2013, número CCI2007ES052PO007, d’acord amb el que disposi l’Ordre per la qual es distribueixen territorialment per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressupostos generals de l’Estat. La resolució d’atorgament d’aquestes subvencions estarà condicionada a la disponibilitat pressupostària suficient per a aquesta finalitat atès que correspon a programes acordats a la reunió de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals celebrada el dia 11 d'abril de 2013 mitjançant la qual es distribueixen territorialment les subvencions de l’àmbit laboral finançades a càrrec dels Pressupostos Generals de l'Estat.
> Més informació > Tornar al Sumari

ORGANISMES: Seu electrònica

El decret crea la Seu electrònica, que és l’espai electrònic on hi ha disponible de forma integrada la informació, els serveis i els tràmits electrònics de l’Administració de la Generalitat. L’adreça electrònica de referència de la Seu electrònica és http://seu.gencat.cat La Seu electrònica és única per a tots els òrgans de l’Administració de la Generalitat, els seus organismes autònoms administratius i entitats autònomes que fan operacions o presten serveis de caràcter principalment comercial, industrial o financer, entitats públiques vinculades o dependents i ens en què la Generalitat participa, directament o indirectament, en el 100% del seu capital o fons patrimonial, i per a la resta d’ens previstos a l’article 2.1.b). De fet, la Seu electrònica, tot i que és un portal de nova creació, aplega tot el conjunt de serveis, punts d’atenció i de tramitació electrònica i portals ja existents, com ara l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT), el Canal Empresa o la Plataforma de Serveis de Contractació Pública. El decret, també regula altres instruments que incorpora la Seu, com són: el Tauler electrònic i el Registre electrònic. El Tauler electrònic és el mitjà electrònic de publicació de la informació d’interès general així com de les comunicacions i els actes dictats per l’Administració de la Generalitat i la resta d’ens previstos en els què la ciutadania i les empreses siguin part interessada. La publicació al Tauler electrònic és complementària a la publicació al DOGC, sempre i quan no hi hagi una norma o procediment que autoritzi expressament el caràcter substitutori de la publicació al tauler. Per tant, a través de la consulta per internet al Tauler electrònic, es possibilita a la ciutadania i les empreses poder consultar les publicacions a qualsevol hora sense haver de fer cap desplaçament. El Registre general electrònic permet la presentació de comunicacions sobre assumptes que no disposin de tramitació telemàtica específica habilitada en la Seu electrònica.
> Més informació > Tornar al Sumari

Criteris tècnics i sanitaris de les piscines

Aquest reial decret té per objecte establir els criteris bàsics tecnicosanitaris de la qualitat de l'aigua i de l'aire de les piscines amb la finalitat de protegir la salut dels usuaris de possibles riscos físics, químics o microbiològics derivats de l'ús de les mateixes. A nivell estatal la normativa vigent sobre piscines és l'Ordre de 31 de maig de 1960 sobre piscines públiques. Aquesta ordre va ser modificada per l'Ordre de 12 de juliol de 1961 per la qual se sotmeten les piscines privades a allò que disposa l'Ordre de 31 de maig de 1960, reguladora del funcionament d'aquestes piscines de caràcter públic, per la qual cosa aquest reial decret actualitza i descriu els criteris sanitaris bàsics i mínims de la normativa de piscines en l'àmbit nacional, atesa la importància que suposa l'ús d'aquestes piscines per a la salut humana. Ara aquest nou reial decret deroga l'Ordre de 31 de maig de 1960 i l'Ordre de 12 de juliol de 1961. Els criteris bàsics que descriu aquest reial decret s'aplicaran a totes les piscines que no estiguin incloses en l'àmbit del Reial decret 1341/2007, d'11 d'octubre, sobre la gestió de la qualitat de les aigües de bany. Es fixen paràmetres, valors paramètrics a complir en l'aigua dels gots d'aquestes piscines i la seva freqüència mínima de mostreig. Aquests valors es basen principalment en motius de salut pública i en les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut, aplicant-se, en alguns casos, el principi de precaució per assegurar un alt nivell de protecció de la salut dels usuaris. Davant incompliments dels criteris de qualitat que assenyala aquesta disposició, serà necessària la investigació de la causa subjacent i garantir que s'apliquin al més aviat possible les mesures correctores i preventives per a la protecció de la salut dels usuaris. Però no solament haurà de ser adequada la qualitat de l'aigua sinó també la qualitat de l'aire en aquelles piscines cobertes, inclosos centres d'hidromassatge i piscines terapèutiques, per la qual cosa es fixen una sèrie de paràmetres bàsics operacionals que serveixin al titular de la piscina, per tenir una correcta qualitat de l'aire que no produeixi riscos per a la salut. A més, el públic haurà de rebre informació suficient i oportuna sobre la qualitat de l'aigua de la piscina, les mesures correctores i preventives, així com tots aquells aspectes que afectin a situacions d'incidències i que puguin implicar un risc per a la salut dels usuaris o que siguin del seu interès. El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat elaborarà l'informe nacional anual amb les dades que una vegada a l'any remetin les comunitats autònomes que serviran d'instrument per al seguiment de l'aplicació de la norma i futures polítiques sanitàries així com per a la informació pública. Finalment, el personal de manteniment haurà d'estar en possessió d'una titulació adequada (si bé el Ministeri s’atorga un període de 2 anys per establir els continguts formatius que haurà de superar aquest personal). Aquest reial decret es dicta a l'empara del que es disposa en l'article 149. 1. 16a. de la Constitució, que reserva a l'Estat la competència exclusiva, en matèria de bases i coordinació general de la sanitat. I entrarà en vigor 2 mesos després de la seva publicació en el BOE, això és el dia 11 de desembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Rehabilitació, regeneració i renovació urbanes

El Govern de la Generalitat va sol·licitar al Consell que es pronunciés sobre determinats preceptes de la Llei 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes (Llei 8/2013 o LRRRU, en endavant), amb caràcter previ a l’eventual interposició d’un recurs d’inconstitucionalitat (art. 76.3 EAC). El Consell arriba per unanimitat a les conclusions següents: • Els articles 4, 5, 6 i les disposicions transitòria primera i final divuitena de la Llei 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes, vulneren les competències de la Generalitat de l’article 137.1 de l’Estatut. • Els articles 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 i 15 de la Llei 8/2013, de 26 de juny, vulneren les competències de la Generalitat de l’article 149.5 de l’Estatut. • L’apartat cinc de la disposició final dotzena de la Llei 8/2013, de 26 de juny, en la redacció que dóna a l’apartat 8 de l’article 9 del Text refós de la Llei del sòl, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, vulnera les competències de la Generalitat de l’article 159.1.c de l’Estatut. • L’apartat cinc de la disposició final dotzena de la Llei 8/2013, de 26 de juny, en la redacció que dóna a l’apartat 7 de l’article 9 del Text refós de la Llei del sòl, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, no és contrari a la Constitució ni a l’Estatut.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic