100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 391 - 05/12/2013]
Jornada de Seguretat Alimentària i Administració Local Jornada d'Innovació Social
BENESTAR: Drets de les persones amb discapacitat ECONOMIA: Mesures urgents per a l'adaptació del dret espanyol a la normativa de la UE en matèria de supervisió i solvència d'entitats financeres
ECONOMIA: Informe de fiscalització 10/2013, sobre el compte general de les corporacions locals 2011 ECONOMIA: Distribució a la Val d'Aran i a la resta de comarques de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat, any 2013
ECONOMIA: Distribució a les EMD dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat any 2013 FESTES: Calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració general de l'Estat per a l'any 2014
SALUT: Registre de professionals sanitaris de Catalunya SALUT: Contra disposicions de la Llei de mesures per a la millora del funcionament de la cadena alimentària
URBANISME: Contra articles de la Llei de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme.  

Jornada de Seguretat Alimentària i Administració Local

La Federació de Municipis de Catalunya col•labora en aquesta jornada que se celebrarà a Barcelona el proper 10 de desembre de 2013. Aquesta vuitena jornada tractarà sobre la formació i la capacitació dels sector de la venda al detall i de la restauració. l’objectiu de la Jornada és reflexionar i compartir experiències sobre la formació i capacitació dels treballadors del sector alimentari en la fase detallista i de restauració. Està adreçada a totes les persones que tenen responsabilitats en matèria de seguretat alimentària en els ens locals de Catalunya i a tots els que treballen directament o indirectament en la formació de manipuladors d’aliment.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada d'Innovació Social

Aquestes jornades, emmarcades en el projecte de creació i difusió del coneixement “Innap Innova”, volen ser un esdeveniment per a l'intercanvi d'experiències i el debat entorn de la innovació social i la seva adaptació a la societat actual. Se celebraran a A Coruña el proper dia 11 de desembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Drets de les persones amb discapacitat

Mitjançant aquest reial decret legislatiu s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social. Conseqüentment les referències normatives efectuades en altres disposicions a la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social de les persones amb discapacitat; a la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat; o a la Llei 49/2007, de 26 de desembre, d'infraccions i sancions en matèria d'igualtat d'oportunitats no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, s'entendran efectuades als preceptes corresponents del text refós que s'aprova. Finalment queden derogades quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposin al que es disposa en el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, i en particular, per integrar-se en aquest text refós: a) La Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social de les persones amb discapacitat. b) La Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. c) La Llei 49/2007, de 26 de desembre, per la qual s'estableix el règim d'infraccions i sancions en matèria d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. Aquest reial decret legislatiu i el text refós que aprova entraran en vigor l'endemà al de la seva publicació en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures urgents per a l'adaptació del dret espanyol a la normativa de la UE en matèria de supervisió i solvència d'entitats financeres

La disposició addicional tercera tracta de possibilitar que municipis que inicialment, i havent-ho pogut fer, no van sol·licitar les mesures del Títol II del Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, presentin les sol·licituds i el pla d'ajust corresponent en un termini addicional. En un bon nombre de casos aquesta situació és fruit de problemes de governabilitat als ajuntaments corresponents. Per solucionar aquesta situació es possibilita l'aprovació per la Junta de Govern Local o, si aquesta no existís, en tractar-se de municipis de menys de 5.000 habitants i que no estiguin obligats a disposar d'aquell òrgan, per l'Alcalde.. La urgència i necessitat d'aquesta disposició radica que les mesures extraordinàries de suport a ajuntaments amb problemes financers han de ser sol·licitades davant el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques dins d'aquest mateix any. Mesures que es consideren necessàries per resoldre amb la major celeritat possible la greu situació financera dels ajuntaments concernits. Concretament, aquesta disposició addicional tercera estableix el següent: “1. A comptar des de l'entrada en vigor d'aquest reial decret-llei, s'amplia el termini previst en el Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, de mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers, en un mes perquè els municipis que no ho hagin fet puguin sol·licitar al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques acollir-se a alguna o diverses de les mesures previstes en l'article 32 de l'esmentat Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny. Una vegada conclòs aquest termini, als municipis que presentin sol•licitud els resultarà d'aplicació tot el previst en el Títol II del Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, i, en particular, es continuarà el procediment establert en l'article 32 de l'esmentat reial decret-llei. 2. Quan sent competència del Ple de la Corporació Local aquest no aconseguís, en una primera votació, la majoria necessària per presentar la sol·licitud d'acollir-se a determinades mesures, aprovar el pla d'ajust o aprovar alguna de les mesures incloses en aquest pla d'ajust a les quals es refereix el Reial decret-llei 8/2013, de 28 de juny, la Junta de Govern Local assumirà aquesta competència. La Junta de Govern Local adonarà al Ple, en la primera sessió que se celebri amb posterioritat a la presentació de l'esmentada sol·licitud, de l'aprovació del pla d'ajust o d'alguna de les mesures en ell incloses. 3. En els casos en els quals no existeixi Junta de Govern Local, per concórrer les circumstàncies a les quals es refereix l'article 20.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, les decisions esmentades a l'apartat anterior correspondran a l'Alcalde.”
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Informe de fiscalització 10/2013, sobre el compte general de les corporacions locals 2011

El Parlament de Catalunya aprova l'Informe de fiscalització 10/2013, sobre el compte general de les corporacions locals, corresponent a l'exercici 2011. El Parlament de Catalunya insta el Govern a seguir les recomanacions de la Sindicatura de Comptes que recull l’Informe de fiscalització 10/2013 en la lletra b de l’apartat 2.2 i, en la mesura que sigui competència del Govern, les de la lletra c del mateix apartat. L’ informe de fiscalització sobre el compte general de les corporacions locals, realitzat per la Sindicatura de Comptes es pot trobar en l’enllaç següent: http://www.sindicatura.org/reportssearcher/download/10_13_ca.pdf
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Distribució a la Val d'Aran i a la resta de comarques de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat, any 2013

La resolució aprova en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat, Fons de cooperació local de Catalunya, amb càrrec a l’aplicació GO03D/460.0002/711, del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals, l’import de 30.000.000,00 euros, dels quals ja es van distribuir provisionalment 19.596.349,99 euros mitjançant la Resolució GRI/1727/2013, de 30 de juliol. Igualment la resolució distribueix entre les comarques de Catalunya l’import restant de 10.403.650,01 euros, d’acord amb el que consta en l’annex de la resolució. I condiciona el pagament de les participacions al compliment de les obligacions establertes en l’article 54 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Distribució a les EMD dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat any 2013

La resolució distribueix l’import de 340.572,33 euros, en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat, Fons de cooperació local de Catalunya, amb càrrec a l’aplicació GO03D/460.0004/711, del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals, d’acord amb el que consta en l’annex de la resolució.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració general de l'Estat per a l'any 2014

L'article 48.7 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que l'Administració general de l'Estat fixarà, en el seu respectiu àmbit, amb subjecció al calendari laboral oficial, el calendari de dies inhàbils a l'efecte de còmputs de terminis. Són dies inhàbils en tot el territori nacional, els diumenges i els dies declarats com a festes d'àmbit nacional no substituïbles, o sobre les quals la totalitat de les comunitats autònomes no ha exercit la facultat de substitució; en l'àmbit territorial de les comunitats autònomes, aquells dies determinats per cada comunitat autònoma com a festius; i en els àmbits territorials de les entitats que integren l'Administració local, els dies que estableixin les respectives comunitats autònomes als seus corresponents calendaris de dies inhàbils. Els dies inhàbils al fet que es refereixen els punts a) i b) d'aquest apartat es recullen, especificat per mesos i per comunitats autònomes, en l'annex de la resolució.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Registre de professionals sanitaris de Catalunya

Aquest decret té per objecte la creació i la regulació del Registre de professionals sanitaris de Catalunya, com un sistema d’informació integrat sobre els professionals que desenvolupen la seva activitat a Catalunya, per compte propi o d’altri, en centres públics i privats, que respongui a les necessitats de l’Administració sanitària per a l’exercici de les seves competències, especialment en matèria de planificació i organització de recursos sanitaris, i de desenvolupament professional, i a partir del qual comunicar al Registre estatal de professionals sanitaris les dades necessàries per al manteniment i desenvolupament del sistema d’informació sanitària del Sistema Nacional de Salut. Les inscripcions del Registre de professionals sanitaris de Catalunya tenen naturalesa merament declarativa. Així mateix, aquest decret estableix els criteris generals i requisits mínims dels registres públics de professionals de les corporacions de professionals sanitaris de Catalunya, de tots els centres sanitaris, tant de titularitat pública com privada, i de les entitats d’assegurances que actuen en el ram de la malaltia a Catalunya, d’acord amb el que preveuen els articles 5.2, 8.4 i 43 de la Llei 44/2003, de 21 de novembre. Les inscripcions que figuren en aquests registres públics tenen naturalesa merament declarativa, llevat de les inscripcions dels registres de les corporacions de dret públic d’adscripció obligatòria, que tenen la naturalesa constitutiva que els atribueix la normativa que els és d’aplicació.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Contra disposicions de la Llei de mesures per a la millora del funcionament de la cadena alimentària

El Ple del TC, per providència de 19 de novembre actual, ha acordat admetre a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat número 6227-2013, promogut pel Govern de Catalunya, contra la disposició addicional primera, apartat 6, lletres b), c), i) i g) de la Llei 12/2013, de 2 d'agost, de mesures per a la millora del funcionament de la cadena alimentària.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Contra articles de la Llei de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme.

El Ple del TC, per Acte de 19 de novembre en el recurs d'inconstitucionalitat número 6777-2012, promogut pel president del Govern, ha acordat, aixecar la suspensió del nou apartat 5 de l'article 187 del text refós de la Llei d'urbanisme de Catalunya, introduït per l'apartat 4 de l'article 64 de la Llei 3/2012, de 22 de febrer. Suspensió que es va produir amb l'admissió de l'esmentat recurs d'inconstitucionalitat i que va ser publicada al BOE núm. 302, de 17 de desembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic