100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 395 - 17/01/2014]
OCUPACIÓ: Contracte per a la formació i l'aprenentatge SEGURETAT: Pla estratègic de seguretat viària a Catalunya 2014-2020
GOVERN: Racionalització i simplificació de l'estructura del sector públic de la Generalitat  

OCUPACIÓ: Contracte per a la formació i l'aprenentatge

Aquesta ordre ministerial té per objecte la regulació dels aspectes formatius del contracte per a la formació i l'aprenentatge, en desenvolupament del Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Pla estratègic de seguretat viària a Catalunya 2014-2020

El Pla de seguretat viària 2011-2013, aprovat pel Govern en data 7 de juny de 2011, preveia, en la seva línia estratègica núm. 2, l’elaboració d’un Pla estratègic amb horitzó al 2020. El manament del Govern era que aquest pla avalués l’estat actual de la seguretat viària a Catalunya en totes els seus vessants, diagnosticant els punts febles i forts del sistema actual, de manera que aquest passaria a definir les estratègies a seguir en seguretat viària fins a l’any 2020, replantejant quantitativament les eines i els recursos disponibles per complir els objectius esmentats. Aquest pla marcarà les polítiques de seguretat viària per al període 2014-2020, les accions del qual es concretaran en els successius plans de seguretat viària. El pla es pot consultar a través de la pàgina web del Servei Català de Trànsit del Departament d’Interior (http://www.gencat.cat/transit). El seu objectiu principal és la reducció del nombre de morts en accidents de trànsit en un 50% respecte del 2010 i també fixa la reducció del nombre de ferits greus amb seqüeles de per vida en un 40%, sempre en aquest horitzó 2020. El PESV, impulsat pel Servei Català de Trànsit (SCT), és el document marc que recull aquest objectiu prioritari, i altres de més específics, així com els mètodes d’actuació que cal implantar per assolir-los. El pla es basa en cinc eixos fonamentals sobre els quals s’estructuren els objectius i el model de seguretat viària al qual s’aspira, així com les línies estratègiques i els projectes tractors que s’implementaran: l’educació, formació i conscienciació; el pensament global i l’actuació local; la innovació i tecnologia al servei de la mobilitat; la col•laboració interdepartamental i la responsabilitat compartida entre tots els agents públics i privats; i finalment, la millora de la seguretat viària dels usuaris més vulnerables i el control de les principals conductes de risc En el document s’identifica una visió estratègica que orienta el desenvolupament del pla. Aquesta visió de futur que es pretén aconseguir es defineix de la manera següent: “Garantir que la mobilitat de les persones es faci amb la màxima seguretat, reduint el nombre, la gravetat i les conseqüències dels accidents i treballant amb la major eficiència”. El Pla estratègic de seguretat viària consta de sis objectius estratègics. 1. Protegir els usuaris de la mobilitat i controlar eficaçment les conductes de risc, amb especial atenció als col•lectius més vulnerables de la xarxa viària, com vianants, ciclistes i motoristes, amb l’objectiu de promoure una mobilitat més segura i sostenible. 2. Impulsar un espai continu de seguretat viària (zones urbanes i interurbanes). Creació d’entorns de mobilitat des d’una visió transversal. 3. Involucrar i coordinar entitats públiques i privades en la millora de la mobilitat segura. En aquest sentit, es potenciarà la col•laboració amb les universitats per tal incorporar nous sistemes de gestió del trànsit. 4. Disposar de les estructures, instruments i mecanismes de gestió que permetin la consecució de resultats, d’acord amb la nova norma ISO 39001 de seguretat viària que recomana Nacions Unides. 5. Facilitar l’aprenentatge de la mobilitat segura al llarg del cicle vital. En l’àmbit de l’educació viària també destaquen els nous projectes de perfeccionament de la conducció de motocicletes per a estudiants de secundària. A més, convé destacar que es potenciaran els plans locals de seguretat viària amb la finalitat de reduir els accidents de trànsit urbans, i també la creació de l’Observatori de Seguretat Viària, que farà especial incidència en l’àmbit urbà i en l’experiència dels països europeus líders en seguretat viària. Així mateix, l Observatori també tindrà com a propòsit posicionar a l’exterior lSCT com a organisme de referència en la lluita contra la sinistralitat viària. En aquesta línia, també es preveu donar continuïtat al Congrés Internacional sobre Polítiques Europees de Trànsit. La consecució d’aquestes fites estratègiques impulsarien l’assoliment de l’objectiu general i dels objectius específics que recull el pla.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN: Racionalització i simplificació de l'estructura del sector públic de la Generalitat

Amb aquesta resolució la Mesa del Parlament constata i fa públic que el Decret llei 5/2013, del 22 d'octubre, de mesures de racionalització i simplificació de l'estructura del sector públic de la Generalitat de Catalunya, no ha estat validat pel Parlament en el termini que estableix l’article 64.2 de l’Estatut d’autonomia, per la qual cosa resta derogat en data del 9 de desembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic